دهیار روستای جفرود بالای خمام:

۷۰ خانوار دچار افت فشار برق هستند / آب شرب روستا ناسالم است

دهیار روستای جفرود بالای خمام شهرستان رشت با اشاره به اینکه این روستا در محدوده ی منطقه ی آزاد انزلی قرار گرفته است گفت: برق ۷۰ خانوار روستا ضعیف و آب روستا نیز ناسالم است.

۷۰ خانوار دچار افت فشار برق هستند / آب شرب روستا ناسالم است
رحمان رضائی جفرودی دهیار روستای جفرود بالا در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار کرد: روستای جفرود بالا که زیر نظر بخش خمام می باشد دارای ۱۲۷ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر است و با توجه به توریستی بودن روستا جمعیت آن رو به افزایش می باشد.
وی افزود : ما در روستای جفرود بالا یک کیلومتر و نیم نوار ساحلی داریم و عمده فعالیت شغلی اهالی روستا کشاورزی برنج  و صیادی می باشد .
رضائی خاطر نشان کرد: جفرود بالا جزو روستاهای توریستی محسوب می شود و همه ساله گردشگران فراوانی به این منطقه سفر می کنند چرا که در جوار منطقه آزاد می باشد و نیازمند رسیدگی بیشتر و جذب امکانات مناسبی است تا  بتوانیم خدمات شایانی به اهالی و گردشگران ارائه دهیم.
وی گفت: در دوره ی چهارم  شورای اسلامی روستا به عنوان دهیار روستا انتخاب شدم و بیشترین هدفم خدمت به مردم است.
دهیار روستای جفرود بالا اظهار کرد: آسفالت کوچه شهید میری و شالیزار به همت سازمان منطقه آزاد انزلی، بازسازی مسجد امام حسین (ع) به کمک مردم و مسئولان شهرستان و منطقه ی آزاد انزلی، فراهم آوردن اینترنت پرسرعت در روستا، نصب تابلوی یادمان ۴ شهید روستا، برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره ای با عنوان بادبادک ها در نوار ساحلی روستا، نصب ۸ تیر برق فشار قوی توسط خیرین روستایی، لایروبی انهار کشاورزی، پیگیری در جهت گرفتن دستگاه پمپاژ، نوسازی مدرسه شهید ترابی، ساخت پارک کودک که در جوار خیابان اصلی قرار دارد و جزو نمای روستا محسوب می شود اقدامات  شروع  شده ی روستا هستند و تا اواسط مرداد ماه به بهره برداری خواهند رسید که موارد مذکور از جمله گام های برداشته شده در جهت عمران و آبادانی روستا می باشد.
وی ادامه داد: روستای ما تا به امروز زمین ورزشی نداشت ما با رایزنی ها توانستیم یک زمینی را به عنوان زمین ورزشی روستا در نوار ساحل روستا  در نظر بگیریم و موافت های اولیه نیز دریافت شده است.
رضایی افزود : بیش از ۷۰ خانوار روستای جفرود بالا دارای افت فشار برق هستند چون روستا به شکل شرق و غرب می باشد در انتهای روستا که  ساخت و ساز زیادی داشته و این روند رو به فزایش است  در این منطقه دچار ضعف شدید برق هستیم امیدواریم که بتوانیم با همت مسئولان ضعف برق روستا را به سرانجام  برسانیم .
وی اظهار داشت: ما اگر بتوانیم در جهت ضعف برق روستا ترانس برق فشار قوی را تهیه کنیم مشکل اصلی محل را می توانیم برطرف کنیم در این راستا منطقه آزاد انزلی کمک های زیادی به ما کرده است و ما  نیز در حال حاضر از مسئولان برق شهرستان رشت در خواست داریم که مشکل برق روستا را حل کنند.
دهیار روستای جفرود بالا گفت: آب شرب روستا ناسالم است و قابل استفاده نمی باشد و فشار آن بسیار ضعیف می باشد حتی در بعضی از روزها آب بصورت قطره قطره می آید و به همین دلیل مردم مجبور هستند از آب چاه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر پورت هایی که توسط اداره مخابرات در جهت ایجاد اینترنت پرسرعت جذب کنیم حدود  ۳۰ پورت می باشد که البته نیاز روستا بالای ۱۵۰ پورت می باشد و سرعتی که هم اکنون داریم با سرعت پائینی می باشد چرا که ما در روستا به اینترنت با سرعت  و حجم بالا احتیاج داریم .
رضائی گفت : یکی از برنامه هایی که در دستور کار داریم و برای روستا بسیار ضروری و جزو محوری ترین مشکلات اهالی روستا می باشد سیستم فاضلاب و دفع آب های سطحی است چرا که با سازمان منطقه آزاد هم در این زمینه رایزنی کردیم و سال آینده باید در این جهت اقدام شود .
وی یاد آورشد : ما در این روستا از زمانی که منطقه آزاد انزلی ورود کرد یکسری از امتیازات مثبت از جمله پروژه های عمرانی را دریافت کردیم و باید گفت که به ما کمک های شایانی کردند تا مشکلات عمرانی به سرعت رفع شود که جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم ولی مشکلاتی در حال حاضر وجود دارد و ما در این زمینه درخواستی که از این سازمان داریم این است که مسئولان این سازمان بدانند که از زمانی که روستای ما جزو منطقه آزاد شد درآمد و نقدینگی در داخل روستا به صفر رسید و از لحاظ صدور مجوزها، پروانه ساخت، دیوار کشی و یا حتی تبلیغات یعنی بصورت کلی درآمدی که یک روستا می تواند داشته باشد را ما در حال حاضر نداریم و کلیه‌ی پروانه ها را سازمان صادر می کند.
رضایی افزود : ما از سازمان منطقه آزاد درخواست داریم درآمدی را که از بابت  ساخت و ساز ها و پروژه هایی که در حال اجرا می باشد  دریافت می کنند حداقل یک درصد یا مبلغی  از دریافتی ها را بتواند به روستا برگرداند تا ما نیز  بتوانیم از این طریق هزینه های جاری و برنامه هایی که در قالب کوچک تر می باشد و بازدهی بیشتر در روستا دارد را انجام دهیم.
وی گفت : ما در روستا طرح هادی نداریم چون سازمان منطقه آزاد انزلی بخاطر برنامه های بلند مدت خودش طرح جامع را به خود  دیده است و قرار بوده با مشورت دهیار و مواردی که دهیار مدنظر داشته آن طرح تکمیل شود ولی باز هم بیشتر این طرح با توجه به نیاز ها و درخواست های خودشان تهیه شده است و در خواست داریم در داخل پروژه ها و طرح ها در این زمینه دهیار نقش بیشتری داشته باشد  چون دهیار است که مشکلات را از نزدیک با مردم لمس می کند و بهتر می تواند پیشنهاد و راهنمایی کند.
دهیار روستای جفرود بالا افزود: حداقل کاری که م یتواند صورت بگیرد این است که این طرح جامعی که سازمان منطقه آزاد دارد در اختیار دهیار قرار دهد، درست است افراد سودجو وجود دارند و از این فرصت ها سو استفاده می کنند ولی حداقل در اختیار دهیار قرار دهند که بتواند به مردم راهنمایی درست و لازم داشته باشد.
 وی در پایان از تلاش ها و زحمات  سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت، مسچیان بخشدار خمام و سازمان منطقه آزاد انزلی و سایر مدیران و مسئولان شهرستان و استان گیلان در جهت به ثمر نشستن پروژه های عمرانی تقدیر و تشکر کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به روستای جفرود بالا شد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه