فرماندهی انتظامی گیلان ضمن بیانیه ای مطرح کرد؛

عملیات مرصاد حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی است

فرمانده انتظامی استان گیلان با صدور بیانه ای ۵ مرداد ماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد را تبریک گفته و مرصاد حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی دانست.

عملیات مرصاد حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی است

به گزارش۸دی، پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، نبردی که میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق(منافقین)در اواخر جنگ هشت ساله ایران و عراق و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت درگرفت.

 در این بیانیه آمده است: گروهک منافقین با همکاری و پشتیبانی حزب بعث و نیروی هوایی ارتش عراق با زیرپا گذاشتن توافق قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ مجدداً از سمت جنوب به خرمشهر از مرز خسروی که نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشته بودند، آغاز کردند.

 گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب‏نشینی‏های موقت رزمندگان اسلام، با تصور این‏که پذیرش قطعنامه ۵۹۸  ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود نمود. منافقین با جمع‏آوری دیگر ضد انقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی ۱۵ هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گیری از جنگ‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

 نیروی هوایی عراق با حمایت مقدماتی، آنها را برای ورود به عمق خاک ایران و در نهایت، فتح تهران، ترغیب می‏کند. با این اتحاد شوم، قسمت‏هایی از اراضی میهن اسلامی مورد تجاوز قرار می‏گیرد. ملت سلحشور و مسلمان ایران، پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی، به خروش آمده و به جبهه‏های جنگ اعزام می‏شوند. سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز مبارک یا علی(ع) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز گردید.

منافقین خلق، خوشحال از پیروزی‏های مقدماتی و در یک اقدام عجولانه، راهی باختران (کرمانشاه) شده و به خیال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را نمودند. رادیو منافقین، با ارسال پیام به مردم باختران، از آنها می‏خواهد که زمینه را برای ورود ارتش به اصطلاح آزادی‏بخش مهیا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند.

 از آن طرف رزمندگان اسلام در۳۴ کیلومتری باختران، ناگهان راه را بر ستون‏های منافقین می‏بندند و واحدهای زرهی رزمندگان، در یک اقدام متهورانه، تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرار داده و به آتش می‏کشند. جاده باختران – اسلام‏آباد در همان لحظات اولیه، انباشته از ادوات سوخته شده می‏شود و عکس‏العمل سریع رزمندگان، منافقین را به فراری مفتضحانه وادار می‏سازد. این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوبی شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگینی کرد.

بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره‏انداز ۸۰ میلی‏متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره‏انداز ۶۰ میلی‏متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‏متری منهدم شد. علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، ۴۸۰۰ نفر از منافقان نیز به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

خلبان شهید سرلشکر حسین فرزانه متولد روستای وردوم ماسال  به عنوان آخرین شهید هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد بود که توسط گروهک تروریستی منافقین براثر اصابت گلوله از ناحیه کابین جلوی بالگرد به شهادت رسید که فرمانده هوانیروز در احوالات این شهید نقل می‌کند که وقتی پذیرش قطعنامه و آتش‌بس را اعلام می‌کنند، خلبان فرزانه با تاسف فراوان می‌گوید دیدی جنگ تمام شد و ما شهید نشدیم.

بنابراین می توان گفت شهدای مرصاد جزء مظلوم ترین شهدا هستند، چون با قبول قطعنامه ۵۹۸شورای امنیت، توسط ایران و عراق، جنگ پایان یافته تلقی می شد.

آری رزمندگان اسلام با انجام عملیات مرصاد، برگ زرین دیگری را به افتخارات نظام اسلامی افزودند.

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تبریک سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، مرصاد را حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی که با لطف الهی و تلاش و مشارکت همه مردم و ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام به خاموشی فتنه ای بزرگ انجامید و برای همیشه در تقویم افتخار آفرینی های مردم کشور ثبت شد، دانست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه