قائم مقام وزیر صنعت:

کالای قاچاق جلوی چشم ‌مسئولان استانی وارد می‌شود!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان‌های مرزی، جلوی چشم مسئولین، کالا به صورت قاچاق وارد می‌شود.

کالای قاچاق جلوی چشم ‌مسئولان استانی وارد می‌شود!

به گزارش ۸دی؛ مجتبی خسروتاج قائم مقام در یک برنامه تلویزیونی درباره قاچاق کالا اظهار کرد: به عقیده من فقط در چند ماه اخیر بحث قاچاق به صورت جدی مطرح شده است، کشفیات قاچاق در دو هفته اخیر نشان می‌دهد که این کشفیات در مقایسه با پارسال چقدر بیشتر شده است. متأسفانه هم زمان با اینکه در تهران ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل می‌شود در استان‌های دیگر ستاد تسهیل قاچاق کالا داریم. در خیلی از استان‌های مرزی جلوی چشم مسئولین کالا به صورت قاچاق وارد می‌شود.

713933

وی در پاسخ به اینکه این ستاد تسهیل قاچاق در چه استان‌هایی تشکیل می‌شود تصریح کرد: این ستادهای تسهیل قاچاق در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان تشکیل می‌شوند. به خاطر شرایط کلان اقتصادی دولت فشار زیادی به مسئولان استانی برای مبارزه با قاچاق نمی‌آورد.
همچنین سید علیرضا گلستانی زاده معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق در این باره گفت: در سال‌های اخیر گرایش موضوع قاچاق از پرونده‌های خرد به سمت کلان رفته است. در ۲۱ پرونده‌ای که وزارت اطلاعات در سال ۹۴ کارکرده ۲۸۰۰ میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم. در طول دو سال گذشته با توجه به جمیع شاخص‌ها رشد قاچاق کمتر شده است. ما در ستاد اصلاً اعتقاد نداریم که مبارزه با قاچاق ناموفق بوده است.
وی در مورد علت تعویق رجیستری تلفن همراه بیان کرد: بحث رجیستری از اردیبهشت سال ۹۲ به صورت جدی در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق قرار گرفت. جلساتی را با وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن، گمرک و نهادهای امنیتی دیگر در موضوع مبارزه با قاچاق تلفن همراه داشتیم، نهایتاً در جلسه‌ای به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوب شد که طرح به صورت آزمایشی از اول مرداد اجرا شود. تعویق این طرح به علت مشکلی است که در سرور یکی از اپراتورها افتاده، از امروز اولین سرور راه‌اندازی می‌شود و از پنجم مرداد این طرح به صورت سرتاسری اجرا می‌شود.
وی در مورد جمع‌آوری گوشی آیفون و پلمپ چند مغازه گفت: وزارت اطلاعات در پیگیری یک کیس اطلاعاتی به شبکه‌ای از قاچاق برخورد کردند که پیگیری آن شبکه قاچاق، منجر به جمع‌آوری گوشی و پلمپ چند مغازه شد و این ربطی به طرح رجیستری گوشی ندارد

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه