گفتگوی تلفنی وزیر خارجه و اشتون /ظریف: ۵+۱ اطمینان داد در تعهداتش جدی است

وزیر امور خارجه کشورمان درباره تماس تلفنی روز چهارشنبه کاترین اشتون با وی گفت: خانم اشتون تماس گرفت که اطمینان بدهد ۱+۵ نسبت به اجرای تعهداتشان جدی هستند و امیدوارند که بتوانیم کار را به پیش ببریم.

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه و اشتون /ظریف: ۵+۱ اطمینان داد در تعهداتش جدی است

به گزارش۸دی نیوز به نقل از مهر ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر یک روزه خود به امارات متحده عربی در حالی که شب گذشته فرودگاه دبی را به مقصد تهران ترک می کرد، در جمع خبرنگاران درباره این سفر اظهار داشت: سفر خوبی بود و همان طور که بارها اعلام کرده ایم برای ما اولویت سیاست خارجی منطقه و روابط با کشورهای منطقه است.

وی افزود: برای امنیت و توسعه و گسترش روابط خارجی به صورت کلی کشورهای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما اعتقاد داریم امنیت منطقه برای همه است و امنیت هر کشوری امنیت ما است . ماشروع کارمان را در دولت تدبیر و امید با کشورهای منطقه و سفر به عراق آغاز کردیم.

ظریف با اشاره به سفرهای هفته گدشته خود به کشورهای منطقه، تصریح کرد: در اولین فرصت به سفر منطقه ای آمده ام  تا با کشورهای همسایه در حاشیه جنوبی خلیج فارس درباره  مشکلات، فرصت های مشترک و واقعیت هایی که ما را در منطقه به هم نزدیک تر کرده است، گفتگو کنیم.

وی گفت: احساس کردم در چند رو گذشته و در سفر به ۴ کشور منطقه یک صفحه جدید از روابط با همه کشورهای هم نظر و هم فکر باز شده است. امیدواریم صفحه جدیدی از روابط  را با حسن نیت همکاری و هم فکری شروع کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فرصت خوبی داشتم با ایرانیان مقیم امارات و دبی  نیز ملاقات کنم که فرصت ذینفعی بود که یک نیروی فو ق العاده ای به من داد که کار و وظایفم را  ادامه دهم.

وی افزود: ایرانیان هر جا که هستند برای ما عزیزند و باعث افتخار ایران هستند. امیدوارم هر جا هستند به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

ظریف  درباره تماس تلفنی امروز کاترین اشتون با وی بیان کرد: خانم اشتون امروز تماس گرفت که اطمینان بدهد ۱+۵ نسبت به اجرای تعهداتشان  جدی هستند و امیدوارند که بتوانیم کار را به پیش ببریم.

به گزارش مهر،محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان که صبح چهارشنبه برای ملاقات با مقامات امارات متحده عربی به این کشور سفر کرده بود پس از دیدار با رئیس کشور، نخست وزیر و وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی، دوبی و العین چهارشنبه شب این کشور را ترک کرد.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم در سفر یک روزه خود به امارات علاوه بر دیدار با مقامات این کشور و گفتگو و رایزنی در جمع ایرانیان مقیم این کشور در باشگاه ایرانیان دوبی حضور یافت.

ظریف همچنین در ضیافت شام برخی مسئولین نهادهای ایرانی در دوبی نیز حضور یافت و پس از ضیافت شام دوبی را به مقصد تهران ترک گفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه