نماینده مردم رودسر مطرح کرد؛

تذکر رهبری به نعمت زاده در خصوص خام فروشی/ نباید اجازه دهیم مواد معدنی به صورت خام صادر شود

نماینده مردم رودسر گفت: هرچند فروش مواد معدنی به صورت خام غیر قانونی نیست ولی اگر بخواهیم خام فروشی را ادامه دهیم و هیچ اقدامی جهت جلوگیری از آن انجام ندهیم کار درستی نکرده ایم.

تذکر رهبری به نعمت زاده در خصوص خام فروشی/ نباید اجازه دهیم مواد معدنی به صورت خام صادر شود

اسدلله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید داشته اند ما باید سعی کنیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم مواد معدنی مستقیما به کشور های دیگر صادر شود.

نماینده مردم رودسر و املش با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم مواد معدنی و خام کشورمان در خارج ارزش افزوده پیدا کند گفت: خودمان باید در داخل روی مواد خام کار بکنیم و سپس با تبدیل آن به فرآورده و ارزش افزوده صادرات انجام دهیم تا هم درآمد بیشتری کسب کنیم و هم اشتغالزایی انجام شود.

وی در خصوص ادامه ی خام فروشی در دولت یازدهم علی رغم وعده های ابتدایی نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای کار افزود: هرچند فروش مواد معدنی به صورت خام غیر قانونی نیست ولی اگر بخواهیم این کار را ادامه دهیم و هیچ اقدامی جهت جلوگیری از آن انجام ندهیم و بنا را بر استمرار در خام فروشی بگذاریم کار درستی نکرده ایم.

عباسی متذکر شد: البته آقای نعمت زاده نمی تواند یک شبه همه ی خام فروشی را تعطیل کند زیرا ممکن است بسیاری از بازارها را از دست بدهیم و از طرفی نیاز به ارز و بودجه هم داریم.

وزیر سابق کار و رفاه امور اجتماعی در دولت دهم اظهار داشت: مهمترین استراتژی ما الان باید تبدیل مواد خام به فرآورده و سپس صادرات فرآورده های مواد معدنی به خارج باشد، حتی در مورد محصولات کشاورزی همچون میوه و مرکبات باید اینگونه عمل شود زیرا باعش می شود تولید برای تولید کننده به صرفه باشد.

نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه رهبری در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان فرمودند “سعی کنید خام فروشی نکنید و فرآورده های آن را صادر بکنید” افزود: ما نمی توانیم افراد دولت را متهم به این بکنیم که خام فروشی می کنند زیرا به نظر می رسد که تبدیل مواد خام به فرآورده در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد اما اگر در جایی متوجه شویم دولت اصرار بر خام فروشی دارد آن موقع می توانیم بگوییم مقصر اصلی مسئولان دولتی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه