فرماندار آستارا:

در بودجه ی ۹۵ از حقوق های نجومی خبری نیست / مقصر فیش های نجومی دولت گذشته است

فرماندار آستارا با بیان اینکه نباید چپاول های چندین هزار میلیاردی که قابل قیاس با این حقوق ها نیستند فراموش شوند گفت: در بودجه ی سال ۹۵ خبری از فیش های نجومی نیست.

در بودجه ی ۹۵ از حقوق های نجومی خبری نیست / مقصر فیش های نجومی دولت گذشته است

به گزارش ۸دی، سیروس شفقی در جلسهی شورای اداری شهرستان آستارا اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، در سراسر کشور قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد شد.

وی افزود: پیگیری جدی این موضوع در دستور کار دولت است مسئولین شهرستان در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این موضوع یک برنامه کوتاه مدت نیست و عده ای نباید توقعات آنی غیر واقعی در جامعه ایجاد کنند، گفت: تلاش در خودکفایی در تک تک حوزه ها بسترساز اقتصاد مقاومتی می باشد که با قوت شروع شده است.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: مقام معظم رهبری اهتمام جدی در رابطه با مسائل فرهنگی دارند که نماز جمعه را به‌عنوان قرارگاه فرهنگی با محوریت فرماندهان فرهنگی مشخص کرده‌اند.

وی در ادامه به تغییر برخی از مدیران ادارات شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: افراد جدیدی وارد عرصه مدیریت شهرستان ‌شده‌اند و ضرورت دارد همواره برای خدمت واقعی به مردم تلاش کنند.

رئیس شورای اداری آستارا اتحاد، همدلی و همکاری مسئولان را از الزامات برشمرد و گفت: مدیران شهرستان باید در همکاری و تعامل کامل با همدیگر باشند و این فعالیت‌ها نباید جزیره ای شود و مدیران باید به شکل زنجیره‌ای عمل نمایند.

فرماندار آستارا از تشکیل جلسات استانی در خصوص توزیع اعتبارات هزینه ای  خبر داد و اظهار کرد: افزایش ۱۸/۳ درصدی بودجه استان نسبت به سال قبل که در بخش حقوق و مزایای مستمر ۱۳/۲ درصد رشد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ را نشان می دهد، خود گویای اعتدال در پرداخت ها می باشد که از حقوق ها و افزایش های نجومی خبری نیست.

وی توضیح داد: همان تعداد کمی از مدیران که بیشتر در بخش های اقتصادی، بانکی، بیمه ای و صندوق های مالی از منفذهای قانونی که از گذشته وجود داشته،حقوق های آنچنانی دریافت کرده اند، دولت و مجلس ضمن برخورد با موضوع، از همه مهمتر درصدد اصلاح و ایجاد محدودیت ها و بستن این منافذ برآمدند و اقدامات خوبی انجام دادند.

شفقی با تأکید بر اینکه اتفاق مبارکی است، تمامی افرادی را که در کشور از بیت المال حقوق می گیرند، دریافت هایشان مورد رسیدگی قرار گیرد و مازاد دریافت ها به خزانه ملت برگردد، اذعان کرد: نباید چپاول های چندین هزار میلیاردی که قابل قیاس با این حقوق ها نیستند فراموش شوند، زیرا فسادهای اصلی و مفسدین بزرگ آنجا هستند.

فرماندار آۀستارا در ادامه سخنان خود به توزیع اعتبارات در سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اعتراضات مکرر، بازنگری در شاخص ها در دستور کار قرار گرفت تا توزیع اعتبارات قانونمند و متوازن شود.

وی افزود: ادارات شهرستان تا پایان هفته وقت بگذارند و شاخص های واقعی حوزه کاری خودشان را نسبت به شاخص های مورد عمل قبلی جهت ارسال به استان اعلام کنند و سپس پیگیری ها در جلسات استانی بر اساس آن مستندات انجام گیرد تا حق شهرستان اخذ گردد.

رییس شورای اداری شهرستان آستارا مالیات و نفت را دو مسیر اتکای اصلی در تخصیص بودجه عنوان کرد و گفت: متأسفانه ما با فرارهای مالیاتی مواجه هستیم و اگر در خصوص درآمدهای نفتی، مذاکرات و برجام نبود الان شاید فروش نفت هم به صفر رسیده بود و یا پولهایش بر نمی گشت.

شفقی با اشاره به مواضع دولت در موضوع توافق،گفت: دولت استوار بر تحقق تمامی مفاد توافق پافشاری می کند و با استفاده از فرصت ها هیچگونه باجی به هیچ قدرتی نخواهد داد.

فرماندار آستارا حدود ۹۶درصد اعتبارات را ملی و متمرکز عنوان کرد و با تأکید بر اینکه تنها حدود ۴درصد از منابع استانی می باشد، تصریح کرد: در مجموع ۹ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع در اختیار  وزرا می باشد که تعامل خوب با وزرا و پیگیری منطقی و مناسب لازمه بهره گیری از این منابع است.

وی استفاده از ۲ میلیون تن قیر رایگان که ۶۳ درصد سهم راههای روستایی، ۲۰ درصد سهم بنیادمسکن انقلاب اسلامی، ۲۰ درصد سهم سازمان شهرداری ها و ۳درصد سهم آموزش و پرورش جهت آسفالت حیاط مدارس تخصیص یافته، سخن گفت و اظهار داشت: باید مدیران تلاش کنند تا از این اعتبارات هم عاید شهرستان شود.

مقام عالی دولت در شهرستان آستارا از ابلاغ اعتبارات عمرانی امسال، ظرف دو هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: مدیران با توجه به این ابلاغ، تخصیص سه ماهه آخر سال مالی ۹۴، ادارات و دستگاههای اجرایی در جذب میانگین تخصیص استان و سهم شهرستان ها پیگیری ویژه داشته و مراتب را به فرمانداری گزارش دهند.

انتهای پیام/ر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تاج سرم آقاسیدعلی
فقط فرماندارهای کشور نگفته بودند مشکلات گردن دولت قبله که اولیش پیداشد بابا تورو خدا کمتر {...} بگید و {...} کنید مملکت ما مدیران بی کفایتی مثل شماها داره که عدم مدیریت خودتون رو میندازید گردن قبلی ها
در حاشیه