سکوت معنادار علی مطهری نسبت به ماجرای فیش های کثیف مدیران دولتی؛

ماست مالی رسوایی حقوق های نجومی توسط علی مطهری/ قطع میکروفن معترضان به فیش های حقوقی

برخی نمایندگان مجلس به جای ایجاد موضع گیری درست، سکوت اختیار کردند و در برخی موارد با بهانه هایی، در جهت ماست مالی کردن اموال غارت شده بیت المال در آمده اند.

ماست مالی رسوایی حقوق های نجومی توسط علی مطهری/ قطع میکروفن معترضان به فیش های حقوقی
به گزارش پایگاه خبری ۸دی به نقل از  تهران نیوز ، طی روزهای اخیر یکی از مسائل مهمی که مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته مسئله انتشار فیش‌های حقوقی نجومی یا فیش های کثیف است که هر از چند گاهی از گوشه‌ای سر بر می‌آورد. این موضوع زمانی افشا شد که مسئولان به دلیل تنگناهای اقتصادی که نتیجه تحریم‌ها و فشارهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است، مردم را به رعایت سیاست‌های مقاومتی در حوزه اقتصاد دعوت می‌کنند.

اولین موضوعی که در رابطه با فیش های کثیف مطرح شد، مربوط به رئیس کل بیمه مرکزی بود که پس از افشای فیش حقوقی، وی پس از عذرخواهی از دولت و ملت، استعفا داد اما در ادامه، دومینوی رسوایی حقوقی باعث آن نشد که مسئولی عذرخواهی یا استعفا دهد؛ عده‌ای موضوع بداخلاقی سیاسی را مطرح کردند و عده‌ای در توجیه دریافت چنین حقوق‌هایی برآمدند و گاه چانه‌زنی می‌کردند تا حقوق خود را کمی کمتر از آنچه مطرح شده، عنوان کنند.
نباید فراموش کرد تعداد اندکی از مسئولان این پول های کثیف را دریافت کرده باشند، اما در نظامی رد و بدل شده که داعیه‌دار حکومت اسلامی است و تلاش می‌کند الگویی برای منطقه باشد. یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین عنصرها در حکومت اسلامی رعایت عدل و برخورد قاطع با متجاوزان به بیت‌المال است.
از این روست که رهبر معظم انقلاب حقوق‌های نجومی را هجوم به ارزش‌ها عنوان کردند؛ موضوعی که هر چند جزو «استثناهاست» اما «همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود».
محمد شهرکی مسوول بسیج کارگری استان گلستان در گفتگو با تهر ان نیوز با اشاره به دریافت این پول های کثیف توسط برخی مدیران دولتی می گوید: فیش نجومی موجب ناامیدی و سرخوردگی وسیعی در میان اقشار کارگران ایجاد کرد و بالطبع نارضایتی و بدگمانی میان اقشار مختلف کارگری را رقم زده است و جامعه کارگری خواستار برخورد جدی با مدیرانی هست که این پول های ناحق را دریافت کرده اند و امیدواریم مسوولان قضایی پیگیری های لازم را انجام دهند تا شاهد باشیم رضایتمندی به جامعه کار و کارگر برگشت کند.
طفره رفتن برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در خصوص فیش های کثیف 
اما در این میان، برخی نمایندگان مجلس به جای ایجاد موضع گیری درست، سکوت اختیار کردند و در برخی موارد با بهانه هایی، در جهت ماست مالی کردن اموال غارت شده بیت المال در آمده اند. ۲۲ تیرماه، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا را طبیعی خواند و اظهارداشت: به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.وی ادامه داد:بانک‌های سراسر دنیا قوانین خاص خود را دارند و کشور ما نیز قوانین خود را دارد. ما معتقدیم نیازی به این همه سر و صدا نبود.
۲۷ تیرماه علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در جریان بررسی “شفاف‌سازی حقوقهای مدیران و استرداد دریافتیهای مازاد” در اقدامی تأمل‌برانگیز در حالی که وکلای ملت طبق حقی که قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی پارلمان به آنها اعطا کرده، حق اظهارنظر، تذکر و اخطار در تمامی موارد، به‌خصوص موضوع حائز اهمیتی نظیر حقوقهای نجومی برخی مدیران دولتی را دارند، اخطار و تذکر آنها را دراین‌باره وارد ندانست و مکرراً میکروفن نمایندگان تذکردهنده پیرامون حقوقهای نجومی را قطع کرد.
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، در تذکری شفاهی خطاب به علی مطهری که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، گفت:مدیرانی که حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کردند باید به مردم شناسانده شوند. هنوز صحبت‌های زهرا سعیدی به اتمام نرسیده بود که علی مطهری با بیان اینکه تذکر شما مربوط به دستور جلسه نیست، در اقدامی تأمل‌برانگیز میکروفن وی را قطع کرد.
به گزارش «تهران نیوز »،در این جلسه، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، علی ادیانی‌راد نماینده مردم سوادکوه، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و تذکری در رابطه با حقوقهای نجومی برخی مدیران دولتی داشتند که مطهری با قطع میکروفن آنها، اجازه صحبت به وکلای ملت را نداد.

این رفتار عجیب علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم می تواند بیانگر این موضوع باشد که نباید مسئله فیش های حقوقی و پول های کثیفی که مدیران دولتی کش و قوس پیدا کند. علی مطهری که تا به امروز در خصوص فیش های حقوقی سکوت کرده است، فقط در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگاری عنوان کرده است که بیشتر وظیفه دولت است که در خصوص فیش های حقوقی اقدام کند ودولت باید تلاش خود را بیشتر کند و در این رابطه گزارش دهد و قرائت شود تا انشاءالله بتوانیم راهکارهای مناسب را پیدا کنیم.
وی در رابطه با اینکه آیا قانون در رابطه با پرداخت حقوق به مدیران وجود دارد، اظهار داشت: اکنون قانون برای نوع پرداخت‌ها و حداکثر حقوق به مدیران داریم ولی درست اجرا نشده است و دستگاه‌های نظارتی کوتاهی کرده‌اند.
علی مطهری، این گونه مدیران دولتی را از دریافت پول های کثیف تبرئه کرده است:«تخلف منحصر به دولت نیست بلکه در بسیاری از نهادهای حکومتی هم این مسأله وجود دارد.»
کاش علی مطهری پیگیر تضییع حقوق مردم در فیش‌های نجومی هم می‌شد
علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه علی مطهری باید در زمینه دریافت پول های ناحق توسط برخی مدیران دولتی، اقدامات بیشتری انجام دهد، گفت: علی مطهری باید بجای پیگیری مسائل بیهوده، بحث حقوق‌های نجومی را دنبال کند.

سکوت مطهری به دلیل مشغله های زیاد!
برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم هم با طفره رفتن از سکوت علی مطهری در خصوص فیش های حقوقی، نتوانستند جواب قاطع کننده ای در این خصو به خبرنگار تهران نیوز بدهند. بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مجلس دهم در خصوص سکوت مطهری در باره فیش های حقوقی گفته است: علت این سکوت را نمی دانم. بهرام پارسایی نیز معتقد است که پرداختن به مبحث فیش های حقوقی باید به دور از دعواهای سیاسی و براساس قوانین باشد و نخواست حرفی از او در خصوص سکوت علی مطهری منتشر شود. علی اکبری نماینده مردم شیراز نیز در گفتگو با تهران نیوز گفته است که مشغله زیاد مطهری باعث شده که نسبت به این موضوع سکوت کند!
بهزاد مهرکش سردبیر خبرگزاری بسیج در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز » با اشاره به سکوت علی مطهری عضو لیست امید و نماینده مردم تهران در مجلس درباره فیش های نجومی اظهار داشت: آنچه که درباره مواضعی که خصوصا اخیرا از آقای مطهری مشاهده شده، می توان گفت وی یک موج سینوسی است که با توجه به شرایط زمانی ظاهرا دستخوش تغییر می شود.
مهرکش ادامه داد: شما در ماجرای خانم “مینو خالقی” هم اگر در خاطر داشته باشید، مطهری تاکید کرد اگر خالقی به مجلس راه می یافت اعتبارنامه او را تایید می کرد، در صورتی که اقدام مطهری در پخش عکس ساپورت در مجلس نهم و انتقاد شدید او از وضعیت پوشش بانوان در کشور از جمله اخبار پر واکنشی بود که کمتر کسی در خاطر ندارد. لذا این دو موضع کاملا پارادوکسیکال است و نشان می دهد ظاهرا او تصمیم گرفته با توجه به شرایط زمانی اظهار نظرات خود را حتی به صورت کاملا متناقض تغییر دهد.
وی تصریح کرد: در موضوع فیش های نجومی هم علی الظاهر به همین صورت است. تا این لحظه جز یکی دو اظهار نظر کلی و متوسط واکنش هایی از جنس متورم کردن رگ گردن برای رفع حصر در موضوع فیش های نجومی از جناب مطهری شاهد نبودیم. لذا لازم به نظر می رسد ایشان که در برهه ای گفته بود به خاطر فشار بر مطبوعات فساد اقتصادی بیشتر شده، اکنون اعلام کند در حالی که تریبونی در حد جایگاه ریاست مجلس در اختیار او قرار دارد چرا خبری از آن واکنش های هیجانی نسبت به سرقت بیت المال و برداشت های نجومی نیست.

منبع: راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه