مترجم: اسلام ملکی معاف
هشدار یک اندیشمند عرب به سران کشورهای اسلامی و غربی:

داعش با هیچکس دوستی نخواهد کرد / تنها راه نجات غرب از داعش مبارزه‌ی صادقانه با آنهاست

یکی از اندیشمندان برجسته‌ی جهان عرب در یادداشتی خطاب به سران کشورهای عربی و غربی تاکید کرد که حمایت از افراطیهای وهابی و داعش سرانجامی نخواهد داشت.

داعش با هیچکس دوستی نخواهد کرد / تنها راه نجات غرب از داعش مبارزه‌ی صادقانه با آنهاست

به گزارش ۸دی، علامه حسن فرحان المالکی از اندیشمندان برجسته‌ی جهان عرب در یادداشتی خطاب به سران کشورهای عربی و غربی تاکید کرد که حمایت از افراطیهای وهابی و داعش سرانجامی نخواهد داشت. وی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه، فرانسه، آمریکا و رئیس جمهوری مستعفی یمن را از حامیان افراطیان و داعش دانسته و خواستار تجدیدنظر در این رویه شده است.

ترجمه متن کامل بیانات ایشان به شرح زیر است:

“داعش به سمبل غلو و افراطیگری تبدیل شده است. پیشینه‌ی فکری و میراث ادبی و شخصیت های مشهور این افراطی گری معلومند(۱). اینان هیچگاه با کسی دوستی نخواهند کرد.
ترکیه، خلیج، فرانسه، آمریکا و دار و دسته‌ی منصور هادی در یمن با هر وسیله‌ای به افراطی ها کمک کردند؛ با فکر، کینه، حسد، فتوا، رسانه، شبکه های تلوزیونی، قرضاوی و همه‌ی شیخ ها و مبلغانِ خونریزی، پول، گشودنِ مرزها، آوردنِ افراطی ها از کشوری به کشور دیگر و نقل و انتقال آنها از طریق خطوط هوایی، خلق دشمن های فرضی و غیرواقعی برای منحرف کردن اذهان از افراطی ها، ماله کشی جنایاتِ افراطی ها و منتسب کردن آن به دیگران و … از افراطی گری حمایت کردند. اما با اینهمه می بینید که «داعش» در ترکیه و فرانسه و «ارتش آزاد» در سوریه و عدن (در یمن) و غیره چه ها کردند!! افراطی ها با هیچکس دوستی نخواهند کرد. هر قدر هم از آنها حمایت کنی باز هم توقع حمایت بیشتر دارند؛ بی نهایت نازپرورده و پرتوقعند تا جایی که {با اندک بهانه و اختلافی} حامیانِ خود را به عنوان دشمنِ خود تلقی می کنند. حتی اگر در ۹۹ درصد موارد از آنها حمایت کنی باز هم بخاطر آن یک درصدِ باقی مانده عذری از تو نخواهند پذیرفت. اینجاست که مبارزه علنی با آنها آسانتر از حمایت مخفیانه از آنهاست خواه در دنیا و خواه در آخرت (البته اگر هنوز در میان حامیان افراطی گری کسی باشد که به آخرت ایمان دارد). نبرد علنی با آنها آسانتر و به آسایش و امنیت نزدیکتر است. حداقل اینست که اگر چنین کنیم در یک نبرد شرافتمندانه {به دور از نفاق} حضور داریم و پاداش الهی نیز حتمی خواهد بود.”

پاورقی مترجم:
نویسنده در یادداشت های دیگر خود بیان کرده است که افراطیان وهابی (اعم از داعش و سایر گروه ها) به عملکرد خونریزانه خلفای بنی امیه و افکار و ادبیات آخوندهای درباری آنها متکی هستند. رویکرد آخوندهای دربار بنی امیه در قرنهای بعد توسط ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب بازسازی و ترویج شد و امروزه  اسم “سَلَفی گری” به خورد میلیونها جوانان مسلمان داده می شود و نتیجه اش فراگیر شدن جنگ و افراطی گری در سراسر جهان اسلام است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه