سالانه هزینه‌های زیادی برای نگهداشتن گردنه خلخال به اسالم هزینه می‌شود

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: کار بازگشایی محور خلخال به اسالم در منطقه و گردنه الماس خلخال به تنهایی با بازگشایی سایر محورهای ارتباطی این شهرستان برابری می‌کند.

سالانه هزینه‌های زیادی برای نگهداشتن گردنه خلخال به اسالم هزینه می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، علی یوسف‌زاده، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم معارفه مسوول جدید اداره راه و شهرسازی خلخال با اشاره به اینکه این اداره کل با محدودیت امکانات و ماشین آلات سنگین راهداری و کمبود نیروی انسانی مجرب و کار آزموده روبرو است، افزود: در حالی که اعتبارات راهداری استان از پنج سال پیش تاکنون هیچ افزایشی نیافته هزینه‌های نگهداری راه‌ها با توجه به تورم موجود در کشور به چند برابر رسیده است.

وی گفت: این موضوع کار نگهداری راه‌های ارتباطی مشکل‌دار استان اردبیل را با مشکل روبرو کرده است.

وی گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم را یکی از صعب العبورترین و سخت‌ترین گردنه‌های استان اردبیل و کشور دانست و افزود: هر سال هزینه‌های کلانی برای باز نگهداشتن راه این گردنه در فصل سرما هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: ‌بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات راهداری خلخال برای بازگشایی و برف روبی این گردنه هزینه می‌شود.

یوسف زاده گفت: راهداران پرتلاش راهدارخانه‌های استان بویژه راهدارخانه الماس خلخال با بیشترین حجم کار کمترین حقوق و مزایا را دریافت و همواره در خدمت رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه سفری امن و آسان برای سرنشینان خودروهای عبوری از این محورهای کوهستانی استان تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد‌: کار راهداری در هیچ شرایطی قابل مقایسه با راه سازی و اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی نیست، در حالی که در بسیاری از موارد و نبود اعتبار می‌توان پروه عمرانی را موقتا تعطیل کرد، ولی کار راهداری برای یک لحظه نیز قابل تعطیل و رها شدن نیست.

وی افزود: در سخت ترین شرایط اعتباری کوچک ترین کوتاهی در نگهداری و بازگشایی راه‌ها می‌تواند عواقب بسیار ناگواری را بدنبال داشته و موجب آسیب دیدن سرنشینان خودروهای عبوری از محورهای برف گیر کوهستانی شود.

در این جلسه با قدردانی از تلاش فردین مولایی رئیس قبلی اداره راه و شهرسازی خلخال محمد قربانی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه