توسعه ی تولید ماهیان خاویاری در گیلان:

تالش قطب پرورش ماهیان خاویاری+تصاویر

توسعه ی تولید ماهیان خاویاری پرورشی راهی مطمئن و کارآمد برای حفظ ذخایر ماهیان خاویاری خزر است

تالش قطب پرورش ماهیان خاویاری+تصاویر

توسعه ی تولید ماهیان خاویاری پرورشی راهی مطمئن و کارآمد برای حفظ  ذخایر ماهیان خاویاری خزر است ،  اگر این طرح به صورت کامل در گیلان اجرا شود، تولید خاویار پرورشی در استان هزار و۱۲۰ برابر خاویار استحصالی از خزر و تولید گوشت ماهیان خاویاری حداقل هزار و ۴۰۰ برابر گوشت ماهیان خاویاری صید شده از این دریا در سال گذشته خواهد شد.

به گزارش ۸دی، تا کنون دو سرمایه گذار بخش خصوصی برای این کار در شهرستان تالش سرمایه گذاری کرده اند و  وسعت استخرهای این دو سرمایه گذار سرجمع ۳ هکتار است و می توانند سالانه حداقل ۳۰  تن گوشت خاویاری تولید و به بازارعرضه کنند.

ماهیان خاویاری،دست کم پس از۸ سال به سن خاویاردهی می رسند، ماهیان خاویاری این استخرها   سالانه ۴ تن خاویار – معادل ۴ برابر کل خاویار استحصالی ازحوزه ی دریایی گیلان در سال   استحصال شود.

شیلات گیلان با ارائه ی خدمات فنی و کارشناسی، کمک به فرآیند زمین یابی، تامین بچه ماهی خاویاری و دیگر نهاده های مورد نیاز، نظارت برفعالیت های پرورشی، فراهم کردن زمینه ی صدور موافقت اصولی، اجرای طرح و پیگیری مشکلات فرآیند پرورش و رفع آنها تلاش می کند بخش خصوصی را به پرورش ماهیان خاویاری تشویق کند.

در این مزرعه  پرورش ماهی نیز   ۱۵ هزار قطعه ماهی خاویاری نگهداری می شود و از سال ۸۸ تا کنون توانسته   ۴۵ تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال  راهی بازار کند.

Untitled

DSC08146

DSC08147

DSC08140

 

منبع: مریان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه