امام جمعه‌ی موقت رشت:

پرتاب موشک نقض برجام نیست/ تحریم ها هنوز برداشته نشده اند/ بر جام یک ساله شد اما تنها روی کاغذ!

امام جمعه‌ی موقت رشت گفت: برجام بعد از گذشت یک سال هنوز روی کاغذ مانده است و در عمل چیزی نشان مردم داده نشده است.

پرتاب موشک نقض برجام نیست/ تحریم ها هنوز برداشته نشده اند/ بر جام یک ساله شد اما تنها روی کاغذ!

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبدلله زاده امام جمعه‌ی موقت رشت در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی رشت پس از دعوت مردم به تقوای الهی و دوری از گناه و انجام واجبات الهی، اظهار داشت: یکی از مهم ترین راه های نجات بشر داشتن “تقوا” ست.

خطیب نماز جمعه‌ی شهر رشت افزود : ” تقوای الهی آنقدر ارزشمند است که خداوند متعال بنده ی خود لقمان را که برده ای بیش نبود به جایگاهی رساند که در قرآن یک سوره اش را به این حضرت  اختصاص داده است. برای داشتن ایمان و تقوا بیایید خطبه ی متقین حضرت امیرالمومنین را بخوانیم زیرا که حضرت حتی نحوه ی پوشیدن لباس یک فرد با تقوا را نیز متذکر می شوند. این نشاندهنده ی این مطلب است که انسان با تقوا با دیگران متفاوت است و  همه ی مبانی اسلام و ایمان را در زندگی اش به عمل می نشاند. “

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه ی خطبه ی اول به یکی از معضلات جامعه اشاره کرد و گفت: ” این روزها با پدیده ای به نام “طلاق” در جامعه مواجه هستیم. مشکلی که بنیان و اساس خانواده را متزلزل می کند. هیچ بنایی در اسلام محکم تر از خانواده نیست و نباید بدون هیچ دلیل عقلی و منطقی این بنا را از هم پاشید و زن و مرد و فرزندان یک خانواده را بی پناه کرد. این گونه فرزندان یک خانواده دچار آسیب های تربیتی خواهند شد و آینده ی یک جامعه به مصیبت دچار می شود.”

امام جمعه‌ی موقت رشت در ادامه با بیان آیه ” تزوجو و لا تطلقو” به اهمیت تشکیل خانواده و دوری از امر طلاق پرداخت و اظهار کرد: رسانه های غربی و فضاهای مجازی این روزها به نحو احسن وارد جنگ با مقدسات اسلام بالاخص مسئله ی خانواده شده اند و از این راه می خواهند جوانان این سرزمین را از ازدواج باز دارند و بنیان خانواده را که در اسلام جایگاه رفیعی دارد زیر سوال برده و از هم بپاشند.

حجت الاسلام عبدالله زاده هم چنین با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اضافه کرد :” همانطور که امام  صادق می فرمایند؛ یک نگاه به نامحرم بدبختی های طولانی به دنبال دارد. هوس بازی از محبت زن و شوهر و نیز فرزندان آن خانواده می کاهد و این چنین پایه های یک خانواده را سست می کند. من متاسفم که بعد از سی و شش سال که از انقلاب اسلامی می گذرد هنوز باید بگوییم خواهرم ، برادرم عفاف ، حجاب، حیا،غیرت! ما امروز باید در حد اعلای همه ی این ها می بودیم. اما مگر شیاطین زمان و دشمنان اسلام می گذارند.”

در خطبه ی دوم نماز جمعه ی رشت حجت الاسلام عبدالله زاده پس از دعوت مردم به تقوای الهی به مناسبت روز شکست عمرو بن عبدود در جنگ خندق توسط امام علی (ع) ، از رشادت های این امام بزگوار سخن گفت: این عمل حضرت و ضربه به عمرو را از زبان پیامبر اسلام حتی فراتر و با اهمیت تر از هزار سال عبادت جن و انس نامید چرا که در آن زمان دشمن تمام قد در برابر اسلام ایستاده بود.

خطیب نماز جمعه‌ی رشت همچنین به مناسبت روز ورزش و فرهنگ پهوانی  افزود:” مقام معظم رهبری جوانان را به سه چیز تشویق می کند: تحصیل، تهذیب و ورزش. عقل، عبادت و تحصیل موفق در گرو جسم سالم است.ما باید با مجهز کردن ورزشگاه هایمان جوانان را به سوی ورزش سوق دهیم.”

امام جمعه ی موقت رشت همچنین با اشاره به پنجم مرداد که اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد، خاطر نشان کرد:” نماز جمعه بنابر گفته مقام معظم رهبری یک قرار گاه است زیرا امروز ما در جنگی نه جنگ نظامی بلکه یک جنگ عقیده ای هستیم . نماز جمعه از این حیث که در آن منافقان و بد خواهان جامعه شناخته می شوند و مردم آگاهی لازم را پیدا می کنند اهمیت بسیار دارد.”

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه ی خطبه ی دوم در رابطه با مسائل بین المللی و خارجی به موضوع بر جام اشاره کرد و گفت: برجام بعد از گذشت یک سال هنوز روی کاغذ مانده است و در عمل چیزی نشان مردم داده نشده است.

وی هم چنین افزود:” همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند نباید بگوییم تحریم ها برداشته شده است چون در عمل چیزی ندیدیم!  وقتی رهبر انقلاب می گویند در این رابطه نگرانند؛ این نگرانی یعنی اینکه ایران در مقابل یک دشمن حیله گر به گفتگو ایستاده است.  از آن طرف جناب آقای بانکی مون می گوید که ایران با پرتاب موشک برجام را نقض کرده است. کسی نیست به آقایان بگوید کشتار مردم بی گناه در یمن و کشمیر نقض حقوق بین المللی نیست؟ آنجا که نخست وزیر انگلیس می گوید من از فشردن دکمه ی سلاح هسته ای ترسی ندارم، چرا این آقا فقط سکوت می کند و اظهار نگرانی نمی کند؟ در حالی که ایران با انرژی هسته ای قصد هیچ جنگی ندارد . حتی با خیانت های آقای اردغان، در زمان کودتا ایران بر ضد کودتاچیان جبهه گیری کرد؛ چرا که ایران  با هیچ کشوری قصد ستیز ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه