امام جمعه ی اسالم ضمن محکوم کردن کودتای ترکیه:

آه کودکان مظلم سوریه گریبان دولت ترکیه را خواهد گرفت / دولت ترکیه کودتا را بهانه ای برای قلع و قمع مسلمانان قرار ندهد

امام جمعه ی اسالم ضمن محکوم کردن کودتا در ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان سر عقل بیاید و در سیاست های غلط خودش تجدیدنظر کند و دولت ترکیه کودتا را بهانه ای برای استبداد خودش و قلع و قمع مسلمانان قرار ندهد.

آه کودکان مظلم سوریه گریبان دولت ترکیه را خواهد گرفت / دولت ترکیه کودتا را بهانه ای برای قلع و قمع مسلمانان قرار ندهد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام  و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی اسالم با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه اظهار داشت: در ۲۵ تیر ماه ترکیه شاهد کودتای نا فرجامی از طرف ارتش علیه دولت رجب طیب اردوغان بود. نکته مهم در این کودتا این است که دولت ترکیه تا الان حدود ۶۵ هزار نفر را یا دستگیر کرده و یا از کار اخراج کرده و یا از کار تعلیق کرده است، این حجم سنگین زندانی ها و اخراج ها و تعلیق ها اگر در فتنه ۸۸ سبزی ها رخ می داد دنیا چه برخوردی با ما می کرد؟

وی افزود: اگر ایران چنین برخوردی با فتنه گران می کرد الان هزاران بیانیه ، اطلاعیه علیه ایران از جانب کشورهای مختلف صادر شده بود و همه دنیا علیه ایران بسیج شده بودند که ای داد،  ای بیداد، ای هوار حقوق بشر در ایران نقض شد و گوش دنیا را کر کرده بودند که چرا کسی با ایران برخورد نمی کند، الان صدها نهاد و تشکل غربی اعلام حمایت از کودتاچیان سر کرده بودند.

امام جمعه ی اسالم با بیان اینکه امروز که این اتفاق در ترکیه افتاده هیچ کس بیانیه ای صادر نمی کند و هیچ کس صحبت از تحریم نمی کند گفت: این برخورد دو گانه غربی ها و سازمان های بین المللی نشان می دهد که همیشه این ها با ایران مغرضانه و غیر منصفانه برخورد کرده اند.

حجت الاسلام جدایی در ادامه اظهار کرد: اما در مورد دولت رجب طیب اردوغان گرچه ذاتا کودتا را قبول نداریم و محکوم می کنیم و آن را روش درستی برای تغییر یک دولت نمی دانیم اما در عین حال یقین داریم که آه کودکان مظلوم سوریه گریبان دولت ترکیه را خواهد گرفت چرا که دولت ترکیه یکی از حامیان بزرگ داعش است، بنابراین در تمامی جنایات داعش سهیم است.

خطیب جمعه اسالم افزود: نفتی که سهم مردم عراق است را چرا باید دولت ترکیه از داعش جنایت کار و غارتگر خریداری کند؟ امیدوارم رجب طیب اردوغان سر عقل بیاید و در سیاست های غلط خودش تجدیدنظر کند و دولت ترکیه کودتا را بهانه ای برای استبداد خودش و قلع و قمع مسلمانان قرار ندهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه