هر استادی سه وظیفه تعلیم و آموزش،استاندارد سازی وکشف استعداد نهفته دانشجویان را دارد

مشاور مرکز هم اندیشی استادان گفت: گاهی جوانان این حرف را به ما می زنند که دنیای ما با شما فاصله ی زیاد و فرق دارد که باید برای ارتباط و راهیابی به درون یکدیگر، فضا ها را نزدیک و فاصله ها را کم کنیم.

هر استادی سه وظیفه تعلیم و آموزش،استاندارد سازی وکشف استعداد نهفته دانشجویان را دارد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، حسین سرو قامت مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان ونخبگان دانشگاهی کشوردر کارگاه هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی باموضوع مهارتهای ارتباطی دانشجو واستاد در دانشگاه گیلان، با بیان اینکه مهارت تلفیقی از علم ودانش، عمل و رفتار و تجربه و ارتباط های جمعی است، اظهار کرد: وقتی از مهارتهای ارتباطی صحبت می کنیم، به دنبال مهارت های کاربردی هستیم.

وی با اشاره به این حدیث که هرکسی در جایگاهی قرار گیرد که برای دیگران امام باشد،باید خود را مجهز کند ویاد بگیرد، افزود: در این صورت است که دیگران کاملا مطالب را از او دریافت می کنند.

وی به فاصله ی بین دنیای جوانان واساتید اشاره کرد و گفت: گاهی جوانان این حرف را به ما می زنند که دنیای ما با شما فاصله ی زیاد و فرق  دارد که باید برای ارتباط و راهیابی به درون یکدیگر، فضا ها را نزدیک و فاصله ها را کم کنیم.

 مشاور مرکز هم اندیشی استادان به بعضی از خصوصیات جوانان ازجمله،هیجان شدید،زودرنجی،خود رایی،استقلال طلبی،خود فراموشی،زود باوری،سطحی نگری،عدم اعتدال،تاثیر پذیری شدید از الگوهای کاذب،خانواده گریزی،محبت خواهی،تمایل جنسی  اشاره وعنوان کرد:شناختن این موضوعات ودانش نسبت به بحث می تواند به نزدیک شدن ما به فضای جوانی کمک کند.

 سرو قامت تصریح کرد:هر استادی سه وظیفه تعلیم وآموزش،استاندارد سازی وکشف استعداد نهفته ی دانشجویان را دارد.

وی ،اتفاقاتی از قبیل ورود دانشجو به دانشگاه بدون دستیابی به نمره قبولی در کنکور،رفتار هایی که قبلا هنجار به شمار می آمد،ولی امروزه دانشجویان به آن اعتنا ندارند،تلقی اینکه همه ی راه ها به دانشگاه ختم می شود، تناقض بین حرف های اساتید مختلف ومشغول بودن اساتید به حجم بالای تدریس را ،از مباحثی دانست که در این دوره  به وجود آمده است ومانع پرداختن به مهارتهای ارتباطی بین استاد ودانشجو می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان نیز دراین مراسم، یکی از عوامل موثر ارتباط بین استاد ودانشجوکه موجب ارتقای علم ودانایی می شود را نوع آرمان ها وآرزوهای استاد خواند وافزود:اگراستاد افق بلندی در آرزوها وآرمان هایش داشته باشد می تواند در دانشجو تاثیر بگذارد.

سعید مهدوی با بیان اینکه اگر هدف استاد صرفا تعلیم کتاب باشد،انتظار اثر گذاری روی دانشجو، انتظار بجایی نیست،تاکید کرد:آن استادی می تواند موفق وجان افزا وتاثیر گذار باشد که،دغدغه های دانشجو را متناسب با گرایش های فطری او برانگیزد ونه اینکه گرایش های متمایل به غریزه را د راو برانگیزاند.

وی با اشاره به اینکه برانگیختن دغدغه های  فطری دانشجو،بزرگترین اثر تعلیم وتربیت نورانی است،تصریح کرد:استادی که غریزه ی دانشجو را تحریک می کند،نمی تواند صفا ونورانیت را به اوانتقال دهد ومانند علمایی که قرآن مثال می زند، فقط باری را روی دوش خود حمل می کند وتعلیم او،حمل کتاب از روی دوش یکی به دوش دیگری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه