رئیس سازمان شیلات کشور:

رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان‌ها دارند/ در تلاش هستیم تا مصوبات دولت در گیلان را تحقق ببخشیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان‌ها را دارند.

رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان‌ها دارند/ در تلاش هستیم تا مصوبات دولت در گیلان را تحقق ببخشیم

به گزارش ۸دی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در دیدار با استاندار گیلان ضمن قدردانی و تشکر از توجهات نجفی به بخش شیلات اظهار داشت: با تمام توان در تلاش هستیم تا مصوبات رئیس جمهور در گیلان را تحقق ببخشیم.

سید حسن صالحی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت ازسرمایه گذاران در بخش شیلات خبر داد و گفت: همکاری در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و راه اندازی طرح های پرورش ماهی در قفس در محدوده این منطقه از جمله موضو عات مهم این تفاهم نامه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین در منطقه آزاد می تواند پشتیبان مناسب برای نصب و راه اندازی قفسهای دریایی در منطقه مذکور باشد.

صالحی گفت: استفاده از ظرفیتهای طرفین برای فعال کردن صنایع شیلاتی ،راه اندازی پایانه های صادراتی آبزیان و کارخانه های فرآوری های آبزیان از دیگر موضوعات تفاهم نامه بین سازمان شیلات و منطقه آزاد انزلی است.

محمدعلی نجفی نیز در این دیدار با بیان اینکه در در بخش شیلات و آبزی پروری در استان به خوبی عمل شد افزود : رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان‌ها را دارند که یکی از این مصوبات در گیلان پرورش ماهی در قفس است.

دکتر نجفی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن گفت : تا پایان پائیز امسال نیز قفسهای ماهی به ظرفیت تولید ۴ هزار تن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف ساحلی  گیلان نصب می شود.

استاندار گیلان افزود : در مجموع امسال برای برای ۹ سرمایه گذار مجوزهای لازم بویژه زیست محیطی صادر شده و پروانه تاسیس گرفته اند  که در صورت جذب تسهیلات تا پایان سال موفق به نصب ۶ تا ۱۲۰۰۰ تن  خواهند شد .

وی بر ضرورت پرداخت کامل مطالبات چایکاران و پره‌های صیادی اشاره کرد و افزود : باید مطالبات  کشاورزانی را که تک محصول می‌باشند و تنها امیدشان به پول دریافتی تولیدشان است را هر چه سریعتر و به موقع پرداخت کنیم.

استاندار گیلان همچنین یکی از ظرفیتهای مناسب برای آبزی پروری را استفاده از آبندانها دانست و از آب منطقه ای گیلان وسازمان جهاد کشاورزی خواست نهایت همکاری را برای پرورش ماهی در این بستر فراهم کنند.

دکتر نجفی با بیان اینکه باید با اندیشه مشترک جهت توسعه هر چه بیشتر بخش آبزی پروری و شیلات تلاش کنیم افزود : در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین گردیده باید با تمام توان در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه