استاندار گیلان:

تحولات خوبی در توسعه فرودگاه رشت انجام پذیرفته اما شرکتهای هواپیمایی فعال نیستند

استاندار گیلان در نشست با مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تحولات خوبی درتوسعه فرودگاه رشت انجام پذیرفته اما شرکتهای هواپیمایی فعال نیستند

تحولات خوبی در توسعه فرودگاه رشت انجام پذیرفته اما شرکتهای هواپیمایی فعال نیستند

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این نشست که در دفتر کاری وی برگزار شد تحولات صورت گرفته در ترمینال فرودگاه رشت را یکی از اقدامات موثر عنوان کرد و اظهار داشت: فرودگاه سردار جنگل رشت با توجه به امکانات موجود و فعال بودن مجموعه مدیریتی آن از میزان ترددهای هوایی مناسب برخوردار نیست که ضرورت دارد شرکت های هواپیمایی  در آن فعال تر شوند.

وی افزود: وظیفه‌ی اداره‌ی کل فرودگاه ها در استانها فراهم کردن بسترهای خدماتی و زیربنایی است و گاهی اوقات کاستی ها و تاخیرها  در پروازها که مردم هم از آن گله مند هستند به پای فرودگاه ها نوشته می شود.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی کشور برای گسترش فعالیت در استان گفت: شرایط تحریمها ناوگان هوایی را برای ارتقای کیفیت خدمات با مشکلاتی مواجه می  کرد و  انشاء ا… با دیپلماسی قوی دولت و گشایشی که پس از برجام انجام شده این تحولات در استان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

نجفی ادامه داد: تحول در بخش ناوبری، رفع مشکل روشنایی، تسهیل پروژه‌های پروازی و رونق پروازهای داخلی و خارجی از انتظارات ما است که در این مسیر از هرگونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی به انجام پرواز‌های خارجی در دهه‌ی ۷۰ از فرودگاه رشت اشاره و اظهار کرد: این مسئله پس از چند سال متوقف شد که باتوجه به هم مرز بودن گیلان با چند کشور حاشیه‌ی دریای خزر و گسترش مناسبات خارجی  بویژه در بخشهای تجاری و اقتصادی ضرورت احیای آن احساس می شود.

استاندار گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص توسعه‌ی اراضی موجود در اطراف فرودگاه رشت اشاره و خاطر نشان کرد: از توسعه‌ی فرودگاه رشت ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و هوانوردی  حمایت می کنیم.

در این جلسه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سازندگی‌هایی که در سالهای اخیر  صورت گرفت بدون حمایت‌های مدیران ارشد استانی به ویژه استاندار میسر نبود.

رحمت اله مه آبادی با اشاره به اینکه میزان اراضی موجود فرودگاه رشت نیازمند افزایش است  افزود: تملک زمین‌های اطراف و گسترش فرودگاه نیازمند منابع اعتباری زیادی است که همکاری مدیران استانی را در این خصوص می‌طلبد.

وی خاطر نشان کرد : تلاش ما در این است تا دانش تطابق فرودگاه‌های کشور با استانداردهای جهانی را که اخیراً در چند فرودگاه آغاز شده است به فرودگاه‌های دیگر تسری دهیم.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های فتاح رضوانی، غلامرضا کریم آقایی که سابقه مدیریت در فرودگاه های اصفهان و کیش را دارد به عنوان مدیر کل جدید فرودگاه رشت معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه