امام جمعه‌ی کوچصفهان:

وزارت خارجه درباره‌ی کشمیر سکوت نکند / دولت اجازه ندهد صاحبان فیش های نجومی بیت المال را غارت کنند

امام جمعه ی کوچصفهان گفت: از مسئولان وزارت امور خارجه درخواست اکید دارم نسبت به فاجعه‌ی کشمیر موضع صریح خود را اعلام کند.

وزارت خارجه درباره‌ی کشمیر سکوت نکند / دولت اجازه ندهد صاحبان فیش های نجومی بیت المال را غارت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عباس طلوع ثبوتی در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره‌ی فاجعه‌ی کشمیر اظهار داشت: یک عده مسلمان در گوشه ای از زمین اسلامی که بین پاکستان و هند درباره‌ی آن نزاعی وجود دارد بر خلاف حقوق انسانی و اسلامی توسط نیروهای هندی به خاک و خون کشیده می شوند و ما این کشتار وحشیانه را محکوم می کنیم. دولت هند باید بداند نزاع بین دو کشور هیچ حقی را برای آنها برای سرکوب مردم ایجاد نمی کند و وظیفه‌ی دولت جمهوری اسلامی است که در این خصوص به دولت هند تذکر بدهد.

وی افزود: از مسئولان وزارت امور خارجه درخواست اکید دارم که طبق موازین اسلامی و فرمایش پیامبر اعظم (ص) مبنی بر اینکه «اگر کسی ندای مسلمانی را بشنود که اور ا به کمک فرا می خواند و به کمک او نشتابد مسلمان نیست» نسبت به فاجعه‌ی کشمیر موضع صریح خود را اعلام کنند و به دولت هند تذکر دهند و این تذکر هم به نفع مردم کشمیر و دولت هند است و هم به سود دولت جمهوری اسلامی است تا اعلام کند نسبت به فریاد حق خواهی مسلمانان سکوت نکرده است.

امام جمعه‌ی کوچصفهان درباره‌ی حضور صاحبان فیش‌های حقوقی در مسئولت هایشان و عدم برخورد با آنها نیز گفت: طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) در نامه‌ی شماره‌ی ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، مسئولان نباید در دوران مسئولیت خود بیت المال را طعمه ای قرار دهند و آن را غارت کنند.

حجت الاسلام ثبوتی تأکید کرد: دولت باید با کسانی که به ناحق به بیت المال تعدی کرده اند و یا همچنان در حال استفاده از بیت المال به ناحق هستند برخورد کند.

وی با اشاره به تعدی برخی به زمین های بیت امال نیز گفت: لازم است مسئولان نسبت به تعدی به اراضی ملی نیز جدیت داشته باشند چرا که در برخی نقاط دیده می شود که به کوهها و اراضی ملی از طرف اشخاص تعدی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه