عمران علیزاده، استاد دانشگاه:

مقایسه کودتاگران ترکیه و فتنه گران سال ۸۸ در ایران!/ قدری منصف باشیم

ملتهای زنده و ماندگار هیچگاه حوادث تلخ سیاسی کشورشان را فراموش نمی کنند و از آن عبرت می گیرند .

مقایسه کودتاگران ترکیه و فتنه گران سال ۸۸ در ایران!/ قدری منصف باشیم

به گزارش ۸دی؛ عمران علیزاده استاد دانشگاه، ضمن اشاره به کودتای ترکیه و مقایسه ی آن با حوادث و وقایع سال ۸۸ ایران، طی مطلبی کوتاه نوشت:

ملتهای زنده و ماندگار هیچگاه حوادث تلخ سیاسی کشورشان را فراموش نمی کنند و از آن عبرت می گیرند . حوادث این روز های کودتای نافرجام ترکیه که با هدف تجزیه سرزمینی این کشور ، شتاب در پروژه ساخت نهایی کشور جعلی کردستان و نهایتا اجرایی کردن طرح خاورمیانه بزرگ انجام گرفت ، روزهای بعد از کودتای نافرجام مخملی در سال ۸۸ ایران را به ذهن می آورد .

واکنشهای غیر قابل تصور اردوغان ریس جمهور سکولار ترکیه که سالهای پیش مورد حمایت جمعی از به اصطلاح نخبگان سیاسی کشورمان بود ، آنهایی که سکولاریسم در ترکیه را مدینه فاضله ای برای دنیای اسلام در مقابل حکومت انقلابی ایران می دانستند ، براستی عبرت آموز است .

باز داشت همراه با خشونت هزاران نفر ، اخراج بیش از پنجاه هزار نفر از کارمندان دولت اکثرا به جرم داشتن کتابی یا داشتن جانبداری شفاهی از فتح الله گولن رهبر اوپوزیسیون ترکیه یا نقدی بر رفتار اردوغان و نهایتا تلاش برای لغو قانون ممانعت از اعدام برای کشتار ده ها از عوامل کودتا فقط بخشی از رفتارهای دولت سکولار ترکیه است .

براستی پیاده نظام های کودتای مخملی سال ۸۸ در ایران ،کشوری که در آن طبق قانون مجازات اعدام برای خائنین به منافع ملی کشور پیش بینی شده است ، چه جوابی برای ملتشان دارند وقتی حکومت انقلابی مستحقین به اعدام را درسال ۸۸ مورد لطف قرار می دهد ؟

چه جوابی برای ملت دارند وقتی حتی یک نفر به جرم اردوکشی خیابانی و همراهی با کودتاچیان سال ۸۸ از کار اخراج نمی شود؟

نظام انقلابی ملتش را برای منافع ملی میخواهد و همواره به عبرت خطا کاران امیدوار است . نکته ای که حکومت سکولار ترکیه انگار نیازی به آن نمی بیند.

این تفاوت اصلی بین مردم سالاری دینی ایرانی و دیکتاتوری سکولار ترکیه است .
قدری منصف باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در کشور ما همه چیز وارونه است. پست ترین موجودات در برخی رده های کشور از صبح زود تا پایان شب آزادانه مشغول فحاشی و تمسخر نابخردانه ی دین و انقلاب و ... هستند. اما یک نیروی مکتبی حق ندارد آزادانه اظهار نظر کند و اگر چنین کند بی سوادترین و رذلترین موجودات به او حمله کرده و عرصه را چنان تنگ میکنند که قید همه چیز را بزند. واقعا متاسفم نه جمهوری هستیم نه اسلامی. ما یه کشور ... با مردمی .... و .... هستیم(حدود 40 درصد ملت)
در حاشیه