رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

وجود یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود یک‌هزار ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در حال احداث در نقاط مختلف این استان خبر داد.

وجود یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان

به گزارش ۸دی،  علی منتظری عصر امروز در مراسم تجلیل از ۳۵ واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان در محل سالن غدیر استانداری با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی استان اظهار کرد: گیلان به لحاظ بهره‌مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای خزر از موقعیت ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

وی به صادرات غیر نفتی ۴۲ میلیارد دلاری کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۳۱۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی در سال ۹۴ از استان صادر شده است، تصریح کرد: امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گیلان هدف‌گذاری شده است.

منتظری، نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های صنعتی و کشاورزی را از موقعیت‌های ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک گیلان خواند و بیان کرد: موقعیت مذکور بستر مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی در استان ایجاد کرده است.

وی، قدمت فعالیت‌های بازرگانی، نزدیکی به بازارهای مصرف ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و CIS، داشتن بنادر و گمرکات فعال و همجواری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از شرایط ویژه گیلان عنوان کرد و افزود: وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، فرودگاه بین‌المللی و واقع شدن در مسیر حمل و نقل بین‌المللی کریدور شمال ـ جنوب استان را از بعد ملی و فرا ملی حائز شرایط ویژه با توانمندی‌های بالا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه توسعه صنعتی استان به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز روند روبه رشدی را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در زمینه‌های مختلف در استان در حال احداث است و راه‌اندازی هر کدام از این واحدها نقش موثری در توسعه اقتصادی گیلان دارد.

منتظری بر برنامه‌ریزی برای توسعه و استقرار صنایع جدید در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: کتاب مهم‌ترین طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در گیلان برای آشنایی و جذب سرمایه‌گذاران به این استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ طرح صنعتی و معدنی در نقاط مختلف گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: طرح‌های مذکور با توجه به موقعیت هر کدام از مناطق پیشنهاد شده است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از ۳۵ واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و … با اهدای تندیس و لوح تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه