فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان:

حرکت های منسجم در حوزه‌ی فرهنگ تاثیر گذار است

فرمانده‌ی انتظامی استان گیلان با تاکید براینکه پلیس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مکمل یکدیگر هستند، گفت: حرکت های منسجم در حوزه فرهنگ تاثیر گذاری است.

حرکت های منسجم در حوزه‌ی فرهنگ تاثیر گذار است

به گزارش ۸دی، سردار”محمدرضا میرحیدری” در نشست  با  مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اداره ارشاد بعنوان نهاد فرهنگی، در فرهنگ جامعه بسیار تاثیر گذار است، افزود: همه دستگاه های فرهنگی استان گیلان باید با همگرایی اهداف والای فرهنگی را محقق کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با تصریح براینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محور اصلی فرهنگی است، گفت: اداره ارشاد باید بین دستگاه های فرهنگ یدیگر وفاق بیشتری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از موارد فرهنگی اقدامات غیرمنسجم انجام می شود، اظهار کرد: کار موازی سازمانهای در امورات فرهنگی موجب کاهش اثر بخشی و  افزایش هزینه ها می شود.

رئیس پلیس گیلان با تاکید براینکه پلیس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مکمل یکدیگر هستند، ادامه داد: حرکت های منسجم در حوزه‌ی فرهنگ تاثیر گذار است.

میرحیدری خواستار نشست های مشترک با دستگاه های فرهنگی استان گیلان شد و اضافه کرد: با برنامه ریزی فرهنگی، اقدامات فرهنگی اثر بخش می شود.

با تاکید براینکه ما به دنبال نشاط افزایی در جامعه هستیم، افزود: نشاط افزایی باید در چارچوب فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و از افراط و تفریط ها باید جلوگیری شود.

????????????????????????????????????

محمدرضا میرحیدری نیروی انتظامی گیلان را یاور دستگاه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: کارشناسان پلیس های تخصصی گیلان آماده همکاری با دستگاه فرهنگی استان هستند.

در ادامه این نشست،فیروز فاضلی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه جامعه هدف اقدامات فرهنگی، نیازمند قدرت بیان مناسب است، افزود: در حوزه فرهنگ سازی باید بیان هنری اجرا شود.

فیروز فاضلی باتاکید براینکه هر کشوری نیازمند امنیت است، گفت: ایران اسلامی امنیت خود را مدیون حضور پلیس و شهروندان قانون مدار است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان، بدنه شهر را تشکیل می دهند، ادامه داد: منطقه ها دارای بعد مصافت هستند ولی فرهنگ های زیبا و متحد میتوانند فاصله ها را محو کنند.

فاضلی با تاکید براینکه پاسداری از فرهنگ های متمدن و اسلامی موجب قرب در شهروندان می شود، اضافه کرد: فرهنگ در زمان و مکان معنا پیدا می کند.

این مسئول با یادآوری اینکه وجود ناهنجاری ها در استان گیلان حداقلی است، خاطرنشان کرد: گردشگران مهمان گیلان باید از گیلانی های با اصلت تاثیر پذیری فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در رشد علمی و فرهنگی اجتماع بسیار تاثیر گذار است، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده قرار دادن امکانات خود برای همکاری با پلیس گیلان در راستا اقدامات فرهنگی است.

وی از حضور ۳۴ گروه نمایشی در استان گیلان خبرداد و اضافه کرد: استان گیلان دارای رتبه دوم کشوری در حوزه تئاتر و نمایش است.

فیروز فاضلی  معاونت اجتماعی پلیس گیلان و پلیس فتا گیلان را در همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بسیار پیشرو دانست و افزود: ارشاد اسلامی گیلان در همه شهرستان های گیلان دارای امکاناتی است که می تواند آن را با پلیس گیلان سهیم باشد.

فاضلی با اشاره به اینکه تکنولوژی بدون ورود فرهنگ صحیح اش به کشور حجوم آوردهاست، افزود: تکنولوژی اگر درست به کار بسته شود بسیار مفید خواهد بود.

وی فضای مجازی را یکی از تکنولوژی های مهمان ایران دانست و افزود: اگر صحیح از امکانات موجود در این فضا استفاده شود یقینا در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد و اگر درست استفاده نشود موجب ایجاد ناهنجاری می شود.

این مسئول ایجاد نشاط اجتماعی را یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بیان کرد و متذکرشد: منظور از نشاط اجتماعی فقط برگزاری کنسرت ها نیست، بلکه معنویات نیز می تواند در اجتماع نشاط ایجاد کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روحیه جوانان را نیازمند امید برشمردو گفت: نشاط شهروندان باید در اجتماع های مختلف جاری باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه