اکبر ترکان در بازدید از منطقه آزاد انزلی:

با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به مرکز داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود

مشاور رئیس جمهور گفت: با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود و در بخش سرمایه گذاری خارجی بازار روسیه هدف گیری شده است.

با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به مرکز داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود

به گزارش ۸دی، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور که برای بازدید از پروژه های زیرساختی ،طرح های توسعه ای  به منطقه آزاد انزلی حضور یافته است در ابتدای بازدید  به همراه رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با خانواده شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا اولین شهید مدافع حرم منطقه آزاد انزلی  دیدار کردند و  پس از دیدار با خانواده شهید بر سر مزار آن شهید والا مقام حاضر شدند.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه بازدید خود از منطقه آزاد انزلی از زیر ساخت های تفریحی و گردشگری این منطقه از جمله مجموعه بهشت پرندگان، مجموعه مشاهیر گیلان، نورپردازیهای ساحلی  و مجموعه شطرنج ساحلی در  ورزشی ساحلی سیروس قایقران بازدید به عمل آورد.

 

ترکان در ادامه یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی مناطق آزاد کشور مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و تکمیل این پروژه که به صورت شبانه روزی و مستمر در حال ساخت است قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور پس از بازدید از مجتمع بندری کاسپین گفت : بر اساسا ابلاغ مقام معظم رهبری در  بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ماموریت مناطق آزاد مشخص شده جهت گیری صادراتی دارند و در منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین  با رویکرد صادراتی با تلاش شبانه روزی در حال ساخت است.

ترکان افزود :در حال حاضر در بندر کاسپین موج شکن و اسکله شماره یک توسط منطقه ازاد ساخته می شود و طبق وعده داده شده به ریاست محترم جمهور ، مدیریت منطقه آزاد انزلی و سازمان مناطق آزاد در تلاش است که در پایان امسال موج شکن ها و یک اسکله به مرحله بهره برداری برسد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ضلع شرقی موج شکن با تلاش مستمر و مدام ۲۲۰۰متر از آن  ساخته شده است و  ۴۰۰متر دیگر باید پیشروی کند تا انشالله تا پایان سال  موج شکن شرقی به اتمام برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطر نشان کرد: طول موج شکن  غربی در حال حاضر  ۱۶۲۰متر بوده  و نیاز است که ۷۰۰متر دیگر  پیش روی داشته باشیم و آن هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

ترکان به بهره گیری از ظرفیت  بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت : در بخش ساخت اسکله یک  پست اسکله با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است  و بخش خصوصی نیز چهار پست اسکله را با اعتبار سیصد میلیارد تومان در دست ساخت دارد.

وی به اهمیت ساخت این بندر اشاره کرد و گفت: با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به هاب(مرکز) داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود و در بخش سرمایه گذاری خارجی بازار روسیه هدف گیری شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید براینکه مجتمع بندری کاسپین یک بندر صادراتی است تصریح کرد : امیدواریم که در مرحله اول بازار روسیه را تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی دردست بگیرند و این پنجره برای همه باز است و سرمایه گذارانی که بازار روسیه را هدف گرفته اند می توانند از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی به منظور صادرات و مراودات تجاری بهره مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه