دبیر علمی همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی:

همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود/ روز دوم با محوریت استاد محمد معین

دبیر علمی همایش بین المللی ادبیات و زبان فارسی با اشاره به برگزاری این همایش در گیلان گفت: دومین روز همایش با محور استاد معین برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود/ روز دوم با محوریت استاد محمد معین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ۸دی؛ دکتر علی صفایی سنگری در نشست هماهنگی برگزاری چهل‌وپنجمین مراسم گرامیداشت محمد معین در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه‌اشرفیه با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گیلان اظهار داشت: یازدهمین همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی متقارن با شصتمین نشست ملی باسابقه طولانی است که محققان سه نسل اول تا سوم ادبیات فارسی به‌صورت سالانه دریکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی از هفدهم تا نوزدهم شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ مقاله از ۲۰ کشور جهان مقالات دریافت شده که این آثار در حال داوری است و از این تعداد یک هزار مقاله به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی بابیان اینکه موضوع همایش آزاد است افزود: ادبیات کودک، پایداری و اقلیمی از بخش‌های ویژه همایش است که در بخش اقلیمی از دکتر محمد معین و آثار وی یاد می‌شود.

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری روز دوم همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی با محوریت دکتر معین گفت: در همایش بین‌المللی ادبیات و زبان فارسی ۵۰ میهمان ویژه حضور خواهند داشت که این همایش زیر نظر دکتر محقق مسئول انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

چهل‌وپنجمین مراسم گرامیداشت محمد معین روز پنجشنبه ۱۸ شهریور در آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود

منبع: آستان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه