مدیر کل سابق امور اجتماعی استان گیلان در گفتگو با 8دی:

جوانان گیلانی تا کی منتظر معجزه برای اشتغال باشند / بعضی از مسئولان گیلان عملکرد شفافی ندارند

مدیر کل سابق امور اجتماعی استان گیلان گفت: آیا این بیکاری افسار گریخته استان که روز به روز در حال افزایش هست زنگ خطری نیست؟ تا کی باید فرزندان تحصیل کرده‌ی با استعداد این استان منتظر معجزه باشند. بعضی ها در این استان به منصب خود تکیه زده اند ولی عملکرد شفافی ندارند

جوانان گیلانی تا کی منتظر معجزه برای اشتغال باشند / بعضی از مسئولان گیلان عملکرد شفافی ندارند

عزیز پورعزیزی در گفتگو با خبرنگار ۸دی پیرامون آینده ی اشتغال جوانان در استان گیلان با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی در گذشته در استان گیلان بدون نظارت و غیر تخصصی اجرا شده و در این راستا بسیاری از شرکت های دولتی بدون حساب و کتاب و با استفاده از رانت بدون پرداخت ریالی به  اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود اظهار داشت:  نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه‌ی سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار است.

وی افزود: بخش دولتی شامل کلیه‌ی صنایع بزرگ و مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانکداری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‏ های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه ‏آهن و مانند اینها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است  و بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات می‌شود که مکمل فعالیتهای اقتصادی دولتی و تعاونی است.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: بر اساس قانون مالکیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر قانون اساسی مطابق باشد و از محدوده‌ی قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه‌ی اقتصادی جامعه شود و مایه‌ی زیان جامعه نشود باید مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی باشد.

پورعزیزی با بیان اینکه استان گیلان بدلیل شرایط محیط زیستی از صنایع مادر  محروم است اظهار کرد: می توان در جهت تقویت و بهنه سازی صنعت فرسوده‌ی استان با کمک بخش خصوص و حمایت دولت گامهای خوبی برداشت.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر در گیلان شرکت های بزرگی مثل صنایع چوب و کاغذ چوکا و غیره بدلیل سو مدیریت و عدم حمایت مسولان استان تعطیل شده است.

وی افزود: آیا این بیکاری افسار گریخته استان که روز به روز در حال افزایش هست زنگ خطری نیست؟ تا کی باید فرزندان تحصیل کرده‌ی با استعداد این استان منتظر معجزه باشند. بعضی ها  در این استان به منصب خود تکیه زده اند ولی عملکرد شفافی ندارند و وقت را تلف می کنند. فرصتها رو از دست می دهند و برنامه ای در بخش های اشتغال و معیشت ندارند.

مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان در پایان تأکید کرد: اگر امروز حرفی می زنیم در واقع پیام مردم از مشکلات را بیان می کنیم و دوست داریم سختی های که به خاطر سو مدیریت بعضی از مدیران بر مردم تحمیل می شود و مردم  هزینه های آن را پرداخت می کنند کم شود بنابراین من از نماینده‌ی عالی دولت در استان می خواهم به عمر مسولیتی بعضی از مسولان بی کفایت خسته پایان بدهند شاید تحولی در بخش های مختلف ایجاد شود و جوانان از این وضعیت نجات پیدا کردند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
لطفا بفرمایند زمانی که در راس امور تشریف داشتند چه گلی به سر ملت به ویژه جوانان زد که امروز هیهات من الذله سر داده ایشان حوزه اداری خودش را نمی توانست مدیریت کند چه برسد به ساماندهی اوضاع اجتماعی حتی ا ز کسانی که مجیز گویشان است نتوانست تایید صلاحیت بگیرد خاک بر سر ما که امثال این برما مدیریت کردند یک نظر سنجی بیایید از زیرمجموعه تحت مدیریت گذشته اش بکنید تا دریابید چه بر این ادارات رفت
در حاشیه