کارشناس مسایل سیاسی:

کودتای نافرجام؛ نشانه شکاف عمیق در حاکمیت ترکیه/ سیاست های منطقه ای اردوغان از پایه های کودتا است

کارشناس مسایل سیاسی، گفت: سیاست های داخلی و منطقه ای اردوغان و نقش تخریبی دولت اردوغان در بحران سوریه از اسباب و موجبات شکل گیری کودتای نافرجام ترکیه است.

کودتای نافرجام؛ نشانه شکاف عمیق در حاکمیت ترکیه/ سیاست های منطقه ای اردوغان از پایه های کودتا است

به گزارش ۸دی، حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در تحلیلی از کودتای ترکیه با بیان اینکه کودتای ترکیه ساختاری نافرجام داشت، اظهار کرد: این کودتا نشانه وجود شکافی عمیق در بنیان حاکمیت و نیروهای مسلح ترکیه تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تحلیل نیروهای مسلح ترکیه مخصوصا افسران رده های میانی آنها این است که ارتش ترکیه در طول سال ها حاکمیت اردوغان به حاشیه رانده شده است، گفت:  این افسران اعتقاد دارند که نیروهای مسلح ترکیه در زمان اردوغان نقش خودشان را در مجامع داخلی و جهانی از دست داده اند و به شدت تحقیر شده اند لذا موجب ایجاد  نارضایتی ها در نیروهای مسلح ترکیه شده است.

کارشناس مسایل سیاسی و روابط بین الملل تأکید کرد: سیاست های داخلی و منطقه ای اردوغان، فاصله گرفتن حاکمیت از سکولاریزم تعریف شده در ترکیه، نزدیک شدن دولت وی به رژیم وهابی عربستان و تکفیری ها و نقش تخریبی دولت اردوغان در بحران سوریه از اسباب و موجبات شکل گیری این کودتا است.

حزب توسعه و عدالت ترکیه به دنبال تسلط مجدد براوضاع است

هانی زاده در ادامه این مطلب تصریح کرد: حزب توسعه در طول سال های گذشته به ویژه ۱۳سال گذشته از طریق کادربندی و نهادینه سازی جایگاه خود در بین مردم امروز با استفاده از حضور مردم در خیابان ها می خواهد بار دیگر بر اوضاع مسلط شود.

کودتای نافرجام، ترکیه را مدتی از مبادلات منطقه ای خارج می کند

وی با بیان اینکه ترکیه در این شرایط و کودتای نافرجام و کشته شدن جمعی از نیروهای مسلح و مردمی برای مدتی از صحنه مبادلات منطقه خارج می شود، بیان کرد:  ترکیه با این کودتای نافرجام درگیر مشکلات داخلی خواهد شد و از مسیر مبادلات منطقه ای خارج می شود.

هانی زاده با بیان اینکه خطر دولت اردوغان را تهدید می کند و این دولت در تیررس نارضایتی حزب توسعه و عدالت و نیروهای مسلح این کشور قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه