به همت تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران؛

خودروی خورشیدی «غزال ایرانی ۳» تور دریا تا دریا را از انزلی آغاز کرد

رالی خودروی خورشیدی” غزال ایرانی ۳ ” در مسیر خزر تا خلیج فارس با شعار “یک راه طولانی یک غزال بی باک” از فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

خودروی خورشیدی «غزال  ایرانی ۳» تور دریا تا دریا را از انزلی آغاز کرد

به گزارش ۸دی، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با اعضای تیم غزال ضمن تشکر از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران موضوع تجاری سازی تولید این خودروها را دارای اهمیت اعلام کرد و با تصریح بر اینکه حمایت از صنایع سازگار با محیط زیست از مهمترین مؤلفه ها و دغدغه های این سازمان در جذب سرمایه گذاران تولیدی است، اظهار داشت: یکی اولویت اصلی این سازمان پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف همانند  طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی و هیبریدی است چراکه علاوه بر دانش افزایی و سازگاری با محیط زیست امکان بالارفتن درآمدهای ارزی کشور از طریق صدور دانش فنی ساخت این خودروها نیز فرآهم می شود.

وی کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به تبع آن کاسته شدن از شدت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را از دیگر نتایج به کارگیری خودروهای هیبریدی و خورشیدی اعلام کرد و افزود: با عنایت به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی شرکت های خودرو ساز کشور باید از طرح های سرمایه گذاری تولیدی در جهت تجاری سازی ساخت و تولیدی این گونه محصولات حمایت نمایند.

دکتر کارن ابری نیا مدیر پروژه با بیان اینکه ساخت مدل های اولیه این خودرو از سال ۸۳ آغاز شده است و یک تیم ۴۰ نفره از دانشجویان رشته های برق، مکانیک و مهندسی صنایع دانشگاه تهران ساخت و طراحی این خودروی خورشیدی منحصربفرد را به عهده داشتند گفت: این خودروی خورشیدی در تور خزر تا خلیج فارس صبح امروز حرکت خود را از منطقه آزاد انزلی آغاز می کند و در مدت ۸ روز به جزیره کیش خواهد رسید.

مدیر پروژه‌ی غزال ایرانی ادامه داد: با توجه به استفاده این خودرو از انرژی خورشید، هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند و بر همین اساس حفاظت از محیط زیست در کنار جایگزین کردن سوخت فسیلی مهمترین هدف در پروژه غزال ایرانی است و به همین دلیل سفر خود را از حاشیه دریای خزر و ساحل زیبای منطقه آزاد انزلی آغاز کرده ایم.

ابری نیا با بیان اینکه این خودرو نسل سوم خودروی غزال بوده و در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک در استرالیا در سال ۲۰۱۵ توانست در بخش سرعت مقام سوم را بدست آورد، اضافه کرد : مسیر حرکت این خودرو از منطقه آزاد انزلی به سمت رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان  اصفهان، بندرعباس و  رد نهایت جزیره کیش است.

وی عنوان کرد: مواد بکار رفته در این خودرو فیبر کربن بوده و چهار چرخ و دو موتور دارد که با برق کار می کند و در روز حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر است و با شارژ باطری می تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت مسافت ۴۰۰ کیلومتر را در شب طی کند.

گفتنی است نسل چهارم خودروی غزال ایرانی در دست ساخت می باشد و به منظور آشنایی مردم با این نوع از خودروها در شهرهای مختلف ایستگاه پرسش و پاسخ برگزار می شود، از سوی دیگر این خودرو اولین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه