آخرین خبرها از فرانسه؛

حمله‌ی تروریستی در فرانسه با ۲۱۰ کشته و زخمی/ حالت فوق العاده در فرانسه ۳ ماه تمدید شد

حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس در فرانسه دست کم ۸۴ کشته و ۱۳۰ زخمی برجا گذاشته است .

حمله‌ی تروریستی در فرانسه با ۲۱۰ کشته و زخمی/ حالت فوق العاده در فرانسه ۳ ماه تمدید شد

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، منابع رسمی اعلام کرد حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم ۸۰ نفر کشته شدند و خبرها از زخمی شدن ۱۳۰ تن حکایت دارد که حال ۴۵ نفر وخیم است.

سازمان ملل اسین حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد.

رسانه های فرانسه روز جمعه اعلام کردند اداره تحقیقات ضد تروریستی این کشور، تحقیقات درباره حمله شامگاه پنجشنبه در شهر «نیس» را آغاز می کند.
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد:در حادثه نیس هشتاد نفر کشته شدند و وضع هجده نفر وخیم است.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد به منظور حمایت از شهر نیس،  روز جمعه به این شهر خواهد رفت.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد احتمال تروریستی بودن حمله به تجمع مردم در شهر «نیس» را رد نمی کند.

دفتر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه امروز جمعه اعلام کرد در پی وقوع حمله با کامیون در شهر نیس، رئیس جمهور به مرکز بحران وزارت کشور می رود.

شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیدا شده است.این شبکه همچنین اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه کابینه بحران تشکیل داده و شهردار پاریس برای حمایت از مردم نیس اعلام آمادگی کرده است.

تعداد کشته های حمله ترورستی در نیس به هشتاد نفر رسید.

یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است.

فرد حمله کننده در شهر نیس فرانسه مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی کرده و در این مسیر تلاش کرده افراد بیشتری را زیر بگیرد.

وی افراد حاضر در یک کنسرت ساحلی را نیز هدف حمله قرار داد.
در همین رابطه نشست امنیتی و اضطراری ساعت نه صبح با حضور اولاند در کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه هم در نخستین سخنانش درباره حمله کامیون به مردم، آن را حمله جنایتکارانه نامید.

آسوشیتدپرس هم گزارش داد: یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است.

سرعت کامیون۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است و حرکت زیگزاگی رانندگی موجب شده  آمار تلفات افزایش یابد.

همزمان، پلیس با یک نفر مظنون به انجام حمله تروریستی در نزدیکی محل حمله کامیون که در یک رستوران پناه گرفته بود، درگیر و فرد مظنون کشته شده است.
آتش سوزی یک کامیون حمل مواد اتش بازی در کنار برج ایفل نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
همچنین پلیس حمله یک تروریست دیگر را هم در رستوران بوفالو گریل در میدان مسنا در نیس خنثی کرد.
سباستین هامبرت، مقام محلی در نیس گفت علت آمار بالای کشته‌ها و مجروح‌ها این است که این کامیون در مسافتی طولانی مردم را زیر گرفت.
راننده کامیونی که به مردم در شهر نیس حمله کرد کشته شده است.

 

حالت فوق العاده در فرانسه ۳ ماه دیگر تمدید شد

دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا وضعیت فوق العاده در این کشور را پس از حمله تروریستی شهر نیس ، به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کند.

این در شرایطی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: فرانسه حالت فوق العاده را از پس از ۲۶ جولای (۵ مردادماه) تمدید نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما نمی توانیم حالت فوق العاده را به طور بی نهایت و نامحدود، تمدید کنیم. این اقدام فایده ای نخواهد داشت.

فرانسه از نوامبر ۲۰۱۵ تاکنون پس از حملات تروریستی پاریس، ۲ بار حالت فوق العاده را تمدید کرده است. دولت فرانسه تدابیر امنیتی شدیدی را در جریان برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ میلادی اتخاذ کرده است. این تدابیر امنیتی تا پایان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری توردو فرانس در ۲۶ جولای ادامه خواهد یافت.

فرانسه کامیون

 پلیس فرانسه از شهروندانش خواست تصاویر حمله کامیون را منتشر نکنند

کریستین استروسی، شهردار نیس گفته است که ده‌ها نفر بنظر می رسد کشته شده اند. او از ساکنان خواسته است که در منازلشان باقی بمانند. برخی گزارش ها هم از تیراندازی بین پلیس و افراد سوار بر کامیون خبر می دهد؛ هر چند که این خبر هنوز رسما تایید نشده است.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که مردم حاضر در جشن که در حین مشاهده آتش بازی بودند، به هنگام هجوم کامیون وحشت زده شده و در خیابان پا به فرار گذاشتند.

خبرنگار روزنامه نیس مته گزارش داده است که خون زیادی رو خیابان ریخته و بدون شک تعداد زیادی زخمی شده اند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که این اتفاق در پایان مراسم آتش بازی رخ  داده است.

تلویزیون فرانسه گزارش داد که راننده کامیون با ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

شاهدان عینی به تلویزیون فرانسه گفتند: همه فریاد می زندند که بدوید و فرار کنید. صدای تیراندازی می آمد. ما ابتدا فکر می‌کردیم صدای آتش بازی است.

برخی اخبار در شبکه های اجتماعی نیز گزارش دادند که دود سیاه بر فراز برج ایفل در پاریس، پایتخت فرانسه مشاهده شده است. پلیس فرانسه اعلام کرد که این دود بخاطر آتش در نزدیکی برج بوده است و حادثه تروریستی در نزدیکی برج رخ نداده است.

‏سخنگوی وزیر کشور ⁧ فرانسه⁩ برخی گزارش‌ها مبنی بر گروگان‌گیری همزمان در شهر ⁧نیس ⁩ را تکذیب کرد.

 

اعلام سه روز عزای عمومی در سراسر فرانسه

به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز (جمعه) به دستور «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه را در فرانسه عزای عمومی اعلام کرد.
وی گفت: ما با جنگی که تروریسم علیه ما به راه انداخت، مواجهیم.
والس افزود: طرح تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه روز سه شنبه به شورای وزیران و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آینده به پارلمان ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد ۲۵ تیر ماه به وقت تهران، هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار به سوی جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، حرکت کرد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله، ۸۴ نفر جان خود را از دست دادند و حال ۱۸ تن از مجروحان این حمله وخیم گزارش می شود. معاون رئیس پلیس مرزی شهر نیس هم در میان قربانیان است.
«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه حمله مرگبار به شهر نیس را حمله ای تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) آغاز شده، خبر داد.
وی همچنین بر افزایش اقدامات کشورش در هدف قرار دادن مواضع گروه های تروریستی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه