امام جمعه فومن؛

مسئولین اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهند، توافق هسته‌ای بی فایده است

امام جمعه فومن گفت: موضوعی که اخیرا مطرح شده است بحث حقوق های کلان است. حضرت آقا فرمودند کسانی که سلامت مالی ندارند شایستگی مدیریت در کشور را ندارند

مسئولین اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهند، توافق هسته‌ای بی فایده است

به گزارش ۸دی، بهجت نیوز،حجت الاسلام و المسلمین صفوی امام جمعه فومن در ابتدای خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت از تمامی نمازگزاران به تقوای الهی گفت: اشاره ای میخواهم داشته باشم در ارتباط با معمرینی که داشتیم کسانی مثل حضرت نوح که به اذن خدا هزار سال زندگی کرد در حالی که امروزه تا دویست سال هم به سختی میتوان عمر کرد و این چیزی جز اراده خداوند نمی باشد. در روایت داریم که حضرت مسیح (ع) را نکشتند و دیگری را به صلیب کشیدند و او روزی خواهد آمد و پشت سر امام زمان عج نماز خواهد خواند.
وی در ادامه گفت: امام جعفر صادق (ع) در ارتباط با دیدار امام زمان (عج) می فرماید هر کس دعای عهد را چهل روز بخواند اگر در زمانیکه امام زمان (عج) ظهور کند و حیات نداشته باشد به اذن خدا با امام زمان (عج) دیدار خواهد داشت. امام جعفر صادق (ع) می فرماید امام زمان (عج) فرموده است هر کس می خواهد با من ارتباط داشته باشد زیارت آل یس را بخواند. همچنین حضرت فرمودند ما برای هیچ چیز مانند ولایت ماموریت نداریم و ولایت از همه اعمال بالاتر است.
حجت الاسلام صفوی افزود: در خطبه اول در مورد شخصیت حضرت علی (ع) هم میخواهم اشاره ای داشته باشم و بدانیم که ایشان زمانی حکومت را به دست گرفت که اوضاع سیاسی خوبی در جامعه حاکم نبود. عده ای میخواستند عایشه را نابود کنند تا راحت تر بتوانند به علی (ع) ضربه بزنند. لذا حضرت فرمودند اگر بلا به طرف شما روی آورد و حق و باطل معلوم نبود شما سوار کشتی نجات شوید و فتنه ها را نابود کنید. اختلافات و نزاع ها را نابود کنید فخر فروشی نکنید و جز دین خود به چیز دیگری ننازید. این فتنه های جامعه آب تلخی است مانند لقمه ای است که گلوی خورنده خود را می گیرد.  امام صادق (ع) می فرماید چه به شرق عالم بروید و چه به غرب آن حقیقت دین در خانه ماست. در بیان سخت است که بگوییم علی (ع) چه مشکلاتی را تحمل کردند تا جایی که حضرت فرمودند اگر شما بدانید مانند طناب درون چاه به دور خود می پیچید. امیدوار هستیم که خداوند حیات و ممات ما را علی گونه قرار دهد.
امام جمعه فومن در ابتدای خطبه دوم گفت: روزی جوانی به حضرت موسی (ع) رسید و به ایشان گفت موسی(ع) کجا میروی؟ حضرت موسی جوابش را داد و آن جوان گفت پس پیغام مرا به خدا برسان. من در زندگی کار همسر فرزندو…..غیره دارم و هیچ نیازی به خدایی تو ندارم. از آنجایی که خداوند به همه اسرار آگاه است به موسی گفت موسی پیام بنده مرا به من برسان و موسی ع نمیدانست چه بگوید. خداوند گفت موسی به بنده من بگو من لذت عبادت و گفتگو با خودم را از تو گرفته ام و تو نمیدانی.از امام صادق (ع) پرسیدند چطور مومنان چهره نورانی دارند؟ گفت چون آن ها با خدا خلوت می کنند خداوند از نور مخصوص خودش به آنها می دهد. خوشا به حال کسانی که از ماه رمضان توشه برچیدند.
استاد حوزه علمیه فومن با اشاره به موضوع برجام افزود: نکته بعدی در مورد ۲۳ تیرماه است. روزی که یکسال از توافق ایران با۱+۵ میگذرد. نظر کاملا مثبت یا کاملا منفی در این مورد هر دو خطاست. فقط باید درس بگیریم از نتایج آن و بدانیم آمریکا دشمن پیمان شکن است. همان طور که رهبر ما هم می دانست. نکته بعدی این است که تا اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی ما درست نشود هر گونه توافقی بی فایده است،هزاران توافق هسته ای بی فایده است. درس بعدی که ما باید بگیریم این است که مردم تاثیر بسزایی در سرنوشت جامعه دارند. انبوه جمعیت مردم بحرین در مقابل نظام سلطه نمونه ای از این امر است. با حضور مردم زنگ خطر برای دشمنان نواخته شد. به فضل خدای متعال مردم با تمام قوا مبارزه می کنند ارتش عراق وارد خاک موصل شده و پرچم خود را در آن جا افراشته است و داعشی ها رسوایی خود را احساس کرده اند. نتیجه مهم دیگر از جریان توافق هسته ای که باید بگیریم این است که ما مردمی صلح طلب هستیم. تمام دنیا ما را شناختند.
وی در ادامه با اشاره به روز ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: همان طور که می دانید تبلیغات سوئی که بر علیه شورای نگهبان است ناشی از درست بودن کار آن هاست. شورای نگهبان مرکز عالی تصمیم گیری است. موضوعی که اخیرا مطرح شده است بحث حقوق های کلان است. حضرت آقا فرمودند کسانی که سلامت مالی ندارند شایستگی مدیریت در کشور را ندارند این انقلاب صاحب دارد خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست انشاء الله قوه قضاییه تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
حجت الاسلام صفوی گفت: سالروز شهادت عزیزان ما در مسجد گوهرشاد هم هست. از خداوند علو درجات را برای این عزیزان خواستاریم. بحث عفاف و حجاب هم مطرح است. متاسفانه برخورد تند را نتیجه بخش می دانند در حالی که ثمر بخش نیست و نهاد هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اقدام کنند، صدا و سیما باید اقدام کند. مهم تر از همه این که اول خود خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش بدهند. بنابراین اول درس بدهیم بعد نتیجه گیری کنیم.
امام جمعه فومن اظهار کرد: ۲۵ تیرماه روز بهزیستی هم می باشد تقاضا داریم از مسیولان که بیمه برای همه افراد از جمله اقشار آسیب پذیر باشد.

وی در پایان گفت: دیروز سالگرد حجت الاسلام افتحاری بود تشکر میکنم از همه عزیزانی که آمدند. با توجه به این که پیامبر ص فرمودند هر کس عالمی را احترام کند من را احترام کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه