سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان؛

آقایان در انتخابات اسفند سال گذشته توپ را در زمین شورای نگهبان انداختند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در آستانه‌اشرفیه با اشاره به انتخابات هفت اسفند سال گذشته گفت: آقایان در انتخابات اسفند سال گذشته توپ را در زمین شورای نگهبان انداختند.

آقایان در انتخابات اسفند سال گذشته توپ را در زمین شورای نگهبان انداختند

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ سید محمد جعفری امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹ با دستور مستقیم امام راحل عظیم‌الشأن تأسیس شد اظهار داشت: دفاتر استانی شورای نگهبان در سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری و به‌تبع آن دفاتر شهرستان تحت عنوان دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان آغاز بکار می‌کند که دارای وظایف گسترده‌ای نیز هست.

وی با اشاره به اینکه هر شش سال یک‌بار شش نفر از فقهای شورای نگهبان توسط مقام معظم رهبری و شش نفر حقوق‌دان از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی می‌شود گفت: شورای نگهبان دارای ۱۳ وظیفه اصلی است که مهم‌ترین آن بحث نظارت بر انتخابات است که در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود.

جعفری بابیان اینکه بسیاری از مواردی که شورای نگهبان موردبررسی قرار می‌دهد در سایر کشورها نیز انجام می‌شود گفت: نظارت‌های استطلاعی، استصوابی از انواع نظارت‌هایی است که توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد که این نظارت‌ها برای سالم برگزار شدن انتخابات و صیانت از آرای مردم صورت می‌گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در آستانه‌اشرفیه به بحث بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها در انتخابات اشاره کرد و افزود: بسیاری از رد صلاحیت‌ها را نمی‌توان به دلایل مختلف اعلام عمومی کرد که بررسی صلاحیت‌ها نیز به‌صورت شورایی صورت می‌گیرد و اشخاص به‌تنهایی در تأیید یا رد صلاحیت‌ها اعمال‌نظر نمی‌کنند.

جعفری با انتقاد از ثبت‌نام ۲۶ نفر کاندیدا در انتخابات اسفند سال گذشته برای راه‌یابی یک نماینده به مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت‌نام این تعداد کاندیدا به چه معناست؛ بسیاری از این افراد خودشان هم می‌دانستند که صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند و متأسفانه هر ۲۶ نفر در مرحله اول تأیید می‌شوند از فردی که در تحصن مجلس شورای اسلامی بوده تا نامه نوشتن به مقام معظم رهبری و موضوعات سیاسی دیگر هرچند که آقایان زحمت‌کشیده و توپ را در زمین ما انداختند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه شورای نگهبان به‌دوراز بازی‌های سیاسی وظایف خود را طبق قانون انجام می‌دهد افزود: با توجه به اینکه ما معصوم نیستیم انتقاد از ما نیز نه‌تنها اشکالی ندارد بلکه سازنده نیز هست ولی اینکه در چهار روز مانده به انتخابات هجمه علیه شورای نگهبان وارد می‌کنند کاملاً با برنامه قبلی است.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به‌طور هم‌زمان در سال آینده اشاره کرد و گفت: توجه داشته باشید که انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مربوط به شورای نگهبان نیست و هیئت نظارت زیر نظر نمایندگان مجلس و با حضور سه نفر از نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها ناظران را انتخابات شوراهای اسلامی شورای شهر و روستا را انتخاب می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه