نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل؛

ایران گلستانی میان آتش به حساب می ‌آید / دستگاه‌ها با برنامه ریزی موانع موجود برای جذب توریست را بردارند

سخنگوی فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه لغو روادید دوطرفه با کشورهای دنیا موجب رونق صنعت گردشگری می‌شود، از ضرورت رفع موانع توسط دستگاه‌های مسئول برای جذب توریست گفت.

ایران گلستانی میان آتش به حساب می ‌آید / دستگاه‌ها با برنامه ریزی موانع موجود برای جذب توریست را بردارند

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، ذبیح‌الله نیکفر ضمن اشاره به اینکه لغو روادید دوطرفه با کشورهای دنیا موجب جذب گردشگر و رونق این صنعت مهم می‌شود، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با حدود ۱۲ کشور لغو روادید متقابل دارد و این رقم می‌تواند افزایش داشته باشد؛ از این رو نقش وزارت امورخارجه در جهت رایزنی و ایجاد تعامل برای تحقق این مهم بسیار پررنگ است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف‌گذاری مسئولان برای افزایش لغو روادید با ۲۸ کشور دیگر گامی موثر و شروع آغاز خوب برای رونق در صنعت گردشگری است، اظهار کرد: تبلیغات در عرصه گردشگری یکی از اقداماتی است که مسئولان باید از آن بهره خوبی ببرند و در این راستا با بکارگیری آن، آداب و رسوم، ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و غیره ایران را به مردم دنیا معرفی کنند.

وی تاکیدکرد: دستگاه‌های مسئول باید با برنامه ریزی موانع موجود برای جذب توریست را بردارند.

نیکفر در ادامه، ضمن اشاره به اینکه هم اکنون در کشورهای همسایه جنگ و خون‌ریزی در حال رخ دادن است و نقطه امنی وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط موجود ایران کشوری امن محسوب شده و با داشتن ظرفیت‌های مختلف می‌تواند پذیرای گردشگران خارجی باشد تا علاوه بر مشاهده تاریخی کهن، اوقاتی خوب و خوش را پشت سر بگذارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران گلستانی میان آتش بحساب می ‌آید، تصریح کرد: باید پیام صلح و آرامش موجود در این سرزمین به دنیا انتقال داده شود تا مردم سایر کشورها برای بهره مندی از این ویژگی به کشورمان سفر کنند.

سخنگوی فراکسیون «میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد» با تأکید بر اینکه ایرانیان خارج از کشور و سفیران جمهوری اسلامی مسئولیت سنگینی در راستای معرفی جاذبه‌های توریستی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این ظرفیت تبلیغات منفی و گسترده دشمنان علیه ایران را از بین برد تا علاقه‌مندان به تاریخ، طبیعت و غیره به میهن عزیزمان سفر کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه