امام جمعه ی موقت رشت:

افشای حقوق های نجومی حق مردم است / مسئولان برای مردم مخفی کاری نکنند

امام جمعه ی موقت رشت با بیان اینکه افشا و دانستن حق مردم است گفت: در زمانی که ما این همه شبکه مجازی داریم؛ پنهان کاری ظلم به مردم است. اینکه یک نفر بگوید ما نگفتیم که ملت را ناراحت نکنیم ظلم است، ادعای شخصی است. نباید آبروی حکومت اسلامی به خطر بیفتد. “

افشای حقوق های نجومی حق مردم است / مسئولان برای مردم مخفی کاری نکنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پوررضا امام جمعه‌ی موقت رشت در خطبه ی اول نماز جمعه ی این هفته ی رشت، ضمن بیان حدیثی از امام صادق (ع) به حقوق های نجومی اشاره کرد و اظهار داشت: ” یکی از آموزه های دین، ترس از خداست . این خوف برای تربیت نفس خوب است. امام صادق(ع) میفرمایند از خدا بترسید. البته در کنار این سخن، حضرت محبت خدا را نیز در نظر میگیرند. عبادت خدا نباید صرفا به جهت ترس از از دوزخ باشد. مومن واقعی می گوید من  به جهت علاقه ای که به پروردگارم دارم فلان کار را انجام می دهم. ما باید دوست داشته باشیم نماز بخوانیم و خدا را عبادت کنیم. بعضی ها هستند می گویند دل باید پاک باشد. اینها دروغ نمی گویند شاید در خلوت خود با خدای خود راز و نیازی برتر داشته باشند. به رحمت و بخشش خدا بیشتر امیدوار باشند. اما این درست نیست که هر اشتباهی خواستیم بکنیم بعد بگوییم خدا می بخشد! قطار سالم باید روی ریل حرکت کند تا راه درست برود. باید به اینها بگوییم خداوند میزان هایی گذاشته که از آنها تبعیت کنیم و گرنه که فرقی بین خوب و بد نبود.

وی افزود: خدا نمی گوید دنیا را فراموش کن و آخرت را بچسب. اتفاقا حب دنیا و آخرت در کنار هم خوب است. البته اینکه فردی بگوید من پول می خواهم که به حج بروم، برای امرار معاش خانواده ام هزینه کنم، فرزندانم را سر و سامان بدهم، اینها به گفته امام صادق(ع) دنیا خواهی نیست، این عین آخرت است. چنین فردی آخرت خود را می خواهد. حب دنیا این است که دیگران را فریب بدهید، به ملت کلک بزنی و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرید و سر مردم را کلاه بگذاری! سلاطین و پادشاهان قدیم این کارها را آشکارا می کردند. این ها که حالا از نظر مردم پنهان هم می کنند !”

خطیب نماز جمعه‌ی رشت خواستار نظارت شورای استان ها بر عملکرد دولت شد و گفت: ” ما یک آرزو داریم که ای کاش در مراکز استان ها از یک گروه متخصص دعوت می شد که اینها بیایند در اسفند ماه هر سال عملکرد دولت را ارزیابی کنند؛ ببینند چه اقدام و عملی در طول یک سال رخ داد. نقاط قوت و ضعف دولت را بررسی کنند و بی طرفانه آن را قضاوت کنند تا بتوانند به دولت کمک کنند. امر به معروفشان کنند. بگویند آقای رئیس جمهور، آقای استان دار، امام جمعه‌ی محترم فلان کار را نکن. لذا مسئولان حق ناراحت شدن ندارند چون اگر ناراحت شوند در مقابل فرمان خدا ناراحت شده اند. امر به معروف دستور خداوند تعالی است.

حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه افشا و دانستن حق مردم است اظهار کرد: در زمانی که ما این همه شبکه مجازی داریم؛ پنهان کاری ظلم به مردم است. اینکه یک نفر بگوید ما نگفتیم که ملت را ناراحت نکنیم ظلم است، ادعای شخصی است. نباید آبروی حکومت اسلامی به خطر بیفتد. “

امام جمعه‌ی موقت رشت در ادامه با نزدیک شدن سالروز تأسیس شورای نگهبان و روز بهزیستی از زحمات این دو ارگان تشکر کرد و هم چنین با اشاره به روز بزرگداشت سید ابوالقاسم کاشانی از سازندگان مجموعه‌ی معمای شاه که با نشان دادن اشتباهات دکتر مصدق چهره ی واقعی آیت الله کاشانی را نمایش دادند سپاسگزاری کرد.

وی در ادامه اهمیت ولایت فقیه را به مردم گوشزد کرد و گفت: تا زمانی که مردم پشتیبان رهبر باشند به موفقیت می رسند و مشکل اصلی امروز کشور گوش ندادن درست عده ای به سخنان رهبری انقلاب است.

حجت الاسلام پوررضا در پایان از مسئولین استان خواست با آگاهی و علم به کارها رسیدگی کنند و افراد لایق را به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: ” ما باید کار را به اهلش بسپاریم. حتما باید حقوق ۲۰۰ میلیونی بدهیم تا کسی کاری را خوب انجام دهد؟ نه هنوز هم در استان کسانی هستند که با همان حقوق ثابت خود برای آخرتشان کار انجام دهند. ان شاءالله که استان ما یکی از بازوان قوی انقلاب قرار گیرد.”

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه