رئیس سازمان صنعت ومعدن گیلان درگفتگوبا8دی:

مشکل اصلی کارخانه ی چوکا، سیاستهای شستا است/ افراد غیرمتخصص که در راس برخی امور قرار گرفته اند باید خجالت بکشند!

امروز میبینیم که رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای اخیرشان بیان داشتند که “من به نوبه ی خودم از وضعیت بیکاری در کشور خجالت میکشم” ؛ به نظر بنده به جای رهبر معظم انقلاب، اینگونه افراد غیرمتخصص باید خجالت بکشند که تخصص برخی امور را ندارند و می آیند و در راس کار قرار میگیرند

مشکل اصلی کارخانه ی چوکا، سیاستهای شستا است/ افراد غیرمتخصص که در راس برخی امور قرار گرفته اند باید خجالت بکشند!

به گزارش ۸دی؛ اخیرا با جناب علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مصاحبه ای پیرامون مشکلات کارخانه ی چوکا داشته ایم که با هم در زیر می خوانیم:

۸دی- با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

همانگونه که مستحضرید جناب آقای شکری نماینده ی تالش، ماسال، رضوانشهر در گفتگویی که اخیرا با ما داشت گفته بودند در سال ۹۳ حدود ۶۱۸ کانتینر کالای پوشاک قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور شدند، نظرتان در این خصوص چیست؟ به نظر شما آیا مجازات های قضایی برای وارد کنندگان کالای قاچاق، خیلی ضعیف نیست؟

به نظر بنده برخورد با این موارد نیاز به یک عزم جدی و ملی دارد و باید در مرزهای کشور رسیدگی سرسختانه تری به کار رود.

مثلا شاهدیم میوه ی قاچاق با کانتینر یخچال دار وارد کشور می شود و این نشان گر این است که در برخی جاها اوضاع مدیریتی مقداری ضعیف است.

۸دی- به نظر شما مشکل اصلی در تعطیلی کارخانه ی قدیمی چوکا چیست؟

مشکل اصلی کارخانه ی بزرگ چوکا، به خاطر سیاستهای نادرست شرکت شستا می باشد و همچنین این کارخانه مشکل مدیریتی نیز دارد. بنده تاکید دارم که عامل ایجاد مشکل برای چوکا، شستا می باشد.

راه اندازی و فعالیت چوکا کار خاصی ندارد و آن را می توان دوباره راه انداخت. یکی از دلایل مشکل چوکا  این است که مدیر بومی ندارد و ما با مدیر پروازی نمی توانیم چوکا را اداره کنیم.

چوکا در اختیار ما نیست بلکه در اختیار شستا و متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

شما از آقای وزوایی مدیر چوکا بپرسید که چندبار پیش بنده برای مشورت در مورد حل مشکل چوکا آمده اند؟ و با این شرایط ما هم نمی توانیم دنبال مدیر چوکا بدوویم و ایشان را پیدا کنیم تا در مورد مشکل چوکا صحبت کنیم.

همه ی این مسایل را اگر کنار کنار بگذاریم، امروز یک جو اجتماعی علیه این کارخانه ایجاد شده است و این فضا را نمی توان نادیده گرفت.

۸دی- به نظر شما شستا چرا نمی خواهد مشکل چوکا حل شود؟

این را باید از خودشان پرسید. اما برخی زمانی دنبال این بودند تا چوکا را ورشکسته کنند تا آن را مانند برخی دیگر از کارخانه ها واگذار نمایند، شبیه همان بلایی که بر سر کارخانه پوشش گیلان یا فومنات استان آوردند را هم می خواستند بر سر چوکا بیاورند. وقتی کارخانه ای واگذار شود یک سری افراد سواستفاده گر برای خریدن آن نقشه می کشند و برنامه ریزی می کنند.

چوکا علی رغم اینکه دارای ماشین آلاتی قدیمی و کهنه است ولی این قابلیت و ظرفیت را برای بازسازی و نوسازی و فعالیت دارد، منتها یک مدیر قوی و بومی می خواهد به شرط اینکه شستا از آن مدیر حمایت کند

۸دی- چگونه است که جناب وزوایی مدیر عامل کارخانه ی چوکا از طرف شرکت شستا انتخاب می شود و سپس همین شستا با وی دچار مشکل شده و از او حمایت نمی کند؟

بهتر است که وارد این فضا نشویم، یک سری افراد آنجا نشسته اند و خودشان تصمیم می گیرند.

ولی مشکل اصلی این است که افراد غیر متخصص در مورد این کارخانه تصمیم می گیرند و موجب بیکاری افراد زیادی شده اند. امروز می بینیم که رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای اخیرشان بیان داشتند که “من از وضعیت بیکاری در کشور  خجالت می کشم” ؛ به نظر بنده به جای رهبر معظم انقلاب، اینگونه افراد غیرمتخصص باید خجالت بکشند که تخصص برخی امور را ندارند ومی آیند و در راس کار قرار می گیرند و بعد می خواهند در مسائلی چون کارخانه ی چوکا برای ما تصمیم بگیرند.

۸دی- جناب آقای منتظری، در مورد مشکلات شرکت چوب اسالم نظرتان چیست؟

به نظرم مشکل شرکت صنایع چوب اسالم هم همین شستا می باشد. چرا شفارود را که قلب تپنده ی چوکا بود را واگذار کردند به اتکا؟ این بدین معنی است که می خواهند این کارخانه را تعطیل کنند. متاسفانه اینها سیاستهایی است که خواسته یا ناخواسته وجود دارند و اینها را باید شناخت و معرفی کرد و رسانه ها باید پیگیر این گونه مسائل باشند. ما بارها در مورد مشکلات چوکا صحبت کردیم ولی متاسفانه فریاد ما به جایی نمی رسد ولی بحث این است که تصمیم گیر افراد دیگری هستند.

۸دی- به نظرشما نفر اول تصمیم گیر در ماجرای چوکا جناب استاندار هستند؟

نه اینطور نیست. نفر اول در مورد چوکا شستا است چرا که منابع مالی فراوانی دارند و مدیریت مالی و اداری آن را در هر صورت به دست گرفته اند.

ادامه دارد…

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه