سرلشگر رحیم صفوی:

مناطق آزاد پنج کشور حاشیه خزر یک سازمان متحد تشکیل دهند

سرلشگر صفوی گفت: اگر مناطق آزاد این پنج کشور یک سازمانی متحد را تشکیل دهند میتوانند به عنوان یک سازمان نو نهاد مدیریت تفکری با محوریت جمهوری اسلامی ایران باشند.

مناطق آزاد پنج کشور حاشیه خزر یک سازمان متحد تشکیل دهند

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری افق انزلی، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور نظامی و رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوپلیتیک ایران از منطقه آزاد انزلی و پروژه های زیر ساختی آن بازدید به عمل آورد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور نظامی عصر دیروز در جریان بازدید از پروژه های منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران گفت:امروز انجمن ژئوپلیتیک ایران نشست و بازدید خوبی در منطقه آزاد انزلی داشت ، بنده به مدیریت بسیار ارزشمند این منطقه تبریک میگویم ، که طرح بسیار جامع بندرکاسپین را راه اندازی کردند که سالانه ظرفیت ۱۵ میلیون تن کالا دارد تا به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر فعالیت کند که بیانگر یک مدیریت هنرمندانه است.

سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی افزود: انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیش از سیصد نفر فارغ التحصیل جغرافیای سیاسی میتواند در مباحث علمی به منطقه آزاد انزلی کمک کند.
وی تصریح کرد:دریای خزر برای ما یک منطقه ژئوپلتیکی متشکل از چهار کشور ایران روسیه قزاقستان ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و از این جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صفوی با اشاره به ظرفیت بالای استانهای گیلان و مازندران خاطرنشان کرد: استان گیلان و حوزه خزر میتواند در محصولات کشاورزی و لبنی و همچنین گوشت و فعالیت کند و دو استان شمالی ما ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می کنند که می توانند برای صادرات این محصولات چه از راه زمین چه از راه دریا اقدام نمایند.

وی افزود: انجمن ژئوپلیتیک ایران هم در مباحث علمی ، هم در مسایل اقتصادی و جمعیتی و خصوصا اقتصاد و روابط بین این پنج کشور می تواند با منطقه آزاد انزلی همکاری کند.

سرلشگر صفوی با تاکید بر نقش سیاسی کشورهای حاشیه خزر گفت: اگر مناطق آزاد این پنج کشور یک سازمانی متحد را تشکیل دهند میتوانند به عنوان یک سازمان نو نهاد مدیریت تفکری با محوریت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی تصریح کرد:به نظر بنده سازمان منطقه آزاد انزلی و سایر مناطق شمال کشور یک فرصت بسیار خوبی برای ایران چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات هستند و دولتمردان ما باید بیشتر به آن توجه کنند، امیدواریم در برنامه ششم بیشتر به آن توجه شود.
صفوی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از پیشنهادهای انجمن به سازمان مدیریت کشور برای برنامه ششم ، توسعه شبکه راه آهن است ، اگر خطوط راه آهن زودتر به این بندر عظیم با ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون تن برسد و وزرای ذی ربط در این خصوص توجهی ویژه داشته باشند ، چندین میلیون تن کالایی که در طول سال در این بندر تخلیه می شود به راحتی به سراسر کشور فرستاده می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: امیدوار هستیم پس از انعقاد تفاهم نامه منطقه آزاد با انجمن ژئوپلیتیک در زمینه های مختلف ، امیدواریم این منطقه پشتوانه علمی داشته پیدا کند که تنها یکی از آنها انجمن علمی ژئوپلتیک باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه