در دیدار هیأت سرمایه گذاری روسیه با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد؛

همکاری بیشتر تجار و بازرگانان دو کشور ایران و روسیه و استفاده از ظرفیتهای منطقه‌ی آزاد انزلی

در دیدار با هیأت سرمایه گذاری و تجاری روسیه با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر همکاری بیشتر تجار و بازرگانان دو کشور ایران و روسیه و استفاده از ظرفیتهای منطقه‌ی آزاد انزلی تأکید شد.

همکاری بیشتر تجار و بازرگانان دو کشور ایران و روسیه و استفاده از ظرفیتهای منطقه‌ی آزاد انزلی

به گزارش ۸دی، منطقه‌ی آزاد انزلی روز چهارشنبه میزبان هیأت تجاری سرمایه گذاری کشور روسیه و مقامات دولتی شهر ساراتوف روسیه بود و فرماندار و شهردار این شهر بهمراه  سرکنسول روسیه در استان گیلان ضمن دیدار با رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، از زیرساخت ها،امکانات و فرصتهای سرمایه گذاری منطقه بازدید کردند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ی آزاد انزلی در این دیدار، منطقه‌ی آزاد انزلی را تنها منطقه‌ی آزاد ایران در شمال کشور اعلام و با اشاره به نقش راهبردی تعریف شده برای سازمان متبوع خود برای توسعه روابط با فدراسیون روسیه اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی و تعاملات بین المللی با کشور روسیه برای ما بسیار مهم است و   با توجه به مزایا و معافیتهای قانونی که این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته و قرابتهای جغرافیایی، اولویت کاری منطقه‌ی آزاد انزلی تسهیل و توسعه مراودات تجاری دو کشور می باشد چراکه یکی از دلایل اصلی ایجاد این منطقه، دست یابی به چنین هدفی است.

وی تلاش سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور راه اندازی کریدور شمال جنوب را در همین راستا ارزیابی نمود و افزود: طرح ایجاد مجتمع بندری کاسپین رویکرد صادراتی  با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۱۵ میلیون تن کالا که در زمان افتتاح بزرگترین بندر ایران در دریای خزر خواهد شد را می توان از جمله برنامه های این سازمان و دولت ایران برای تکمیل زیرساختهای لازم برای فعال سازی کریدور نوستراک بیان کرد.

دیدار-هیأت-روس-انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان، شرکت در نمایشگاه های یکدیگر و حضور سفیر روسیه در این منطقه، حجم مبادلات تجاری روسیه با ایران به نسبت ظرفیتهای موجود پایین توصیف کرد و گفت: در حالیکه دو طرف می توانند نیازهای یکدیگر را در حوزه های مختلف تأمین نمایند و سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی کامل خود را برای توسعه روابط دو جانبه اعلام می کندو آمادگی داریم زمینه های فعالیت اقتصادی مشترک فعلان خصوصی دو کشور در این منطقه را فراهم کنیم.

در ادامه کنسانتین آلکسیف سرکنسول روسیه در استان گیلان با اشاره به مزیتها و توانمندیهای منطقه آزاد انزلی و روند رو به رشد آن طی سالهای اخیر این منطقه را مهمترین منطقه آزاد ایران از نظر موقعیت استراتژیک ارزیابی کرد و اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی فرصت مهم رشد مبادلات بازرگانی و ترانزیتی ایران و روسیه می باشد و هیأت سرمایه‌گذاری و بازرگانی روسیه با هدف ارتقای سطح همکاریهای اقتصادی وارد گیلان شده است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت خواستار فراهم شدن امکان ترانزیت کالای بازرگانی روسیه به ویژه گندم از منطقه آزاد انزلی شد و اضافه کرد: بازرگانان روسیه تمایل زیادی برای توسعه‌ی روابط تجاری و اقتصادی با منطقه‌ی آزاد انزلی دارند و ظرفیتهای خوبی در بخشهای مختلف کشاورزی در گیلان وجود دارد که باید از آنها نیز استفاده کنیم.

وی ساخت بندر بزرگ کاسپین را برای توسعه تجارت با روسیه مفید خواند و افزود: معتقدم این روابط علاوه بر بخش تجاری و اقتصادی می تواند زمینه ارتباطهای حمل و نقل و کشتیرانی و خودروسازی را نیز مهیا کند .

آلکسیف با اشاره به سفر هیأت تجاری دولتی روس گفت: مجتمع بندری در حال احداث کاسپین در این منطقه ظرفیت ارتقای مبادلات بازرگانی و ترانزیت کالای دو کشور را افزایش می دهد.

شهردار و فرماندار منطقه ساراتوف روسیه نیز ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی را برای سرمایه گذاری قابل توجه اعلام کرد و جلسه و بازدید امروز را فرصت خوبی برای معرفی توانمندیهای و مزیت های  منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذاران و بازرگانان روسیه اعلام کرد .

در پایان این دیدارها، هیأت تجاری و سرمایه گذاری روس در  از محدوده‌ی فاز تجارت و گردشگری، مجتمع بندری کاسپین و شهرکهای صنعتی منطقه دیدار کردند و در جریان این دیدار معاونین و مدیران اقتصادی این سازمان وریس نمایندگی وزارت خارجه درگیلان  نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه