مشاور مدیر کل اداره ارشاد اسلامی گیلان؛

برخی‌تمایل‌دارندرسانه‌ها صرفا کار روابط‌عمومی سازمانی انجام دهند/در بوته نقد ندیدن رسانه از عوامل کندی توسعه گیلان است

مشاور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: امروزه کمتر سازمانی خود را زیر ذره بین رسانه ها می بینند و عملا علاقه ای به پاسخگویی ندارند.

برخی‌تمایل‌دارندرسانه‌ها صرفا کار روابط‌عمومی سازمانی انجام دهند/در بوته نقد ندیدن رسانه از عوامل کندی توسعه گیلان است

به گزارش ۸دی، رضا ثقتی در گفتگو با خبرنگار «دیارباران» در ارزیابی عملکرد رسانه های گیلان، اظهار کرد: عدم  مطالبه گری برخی رسانه ها  از جمله دغدغه های امروز افکار عمومی در گیلان است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: عدم مطالبه گری  برخی رسانه ها از یک سو و از سویی به چالش کشاندن غیر منصفانه و غرض ورزانه یک نهاد و دستگاه توسط برخی رسانه هاو درنهایت  اغراق در تعریف و تمجید  و نادیده گرفتن  نقصان و ناکارآمدی یک دستگاه  توسط یک رسانه  از جمله آسیب هایی است که  رسانه ها در گیلان مبتلا به آن هستند.

مشاور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: امروزه با دلایل ذکر شده کمتر دستگاه و سازمانی خود را  زیر ذره بین رسانه ها می بینند  و عملا علاقه ای به پاسخگویی ندارند و بیشتر تمایل دارند که رسانه ها کار روابط عمومی سازمان را انجام دهند.

ثقتی با اشاره به اینکه این مساله بغرنج  یک علت و معلولی دارد، اضافه کرد:با این وجود ایا میتوان استنباط کرد که رسانه ها جایگاه نماینده و تریبون افکار عمومی خود را از دست داده اند  و تبدیل  به نماینده  یک قشر خاص شده اند؟ و جامعیت خود را از دست داده اند؟

وی با طرح این سوال که آیا دستگاه ها و سازمان ها خود را در یک چتر امنیت می بینند  که به رسانه ها پاسخگو نباشند؟، بیان کرد: به هر حال اعتقاد ما این است که  وجود رسانه های پیگیر  و مطالبه گر و ناظر میتواند ما را به جامعه ای پویا تر، با نشاط تر و چابک تر تبدیل کند.

ثقتی در خاتمه اظهار کرد: در  بوته نقد ندیدن رسانه ها یکی از عوامل کندی توسعه در استان می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسین
برادر گرانقدرشماداری ازآب گل آلود ماهی میگیری؟مدیرکلش که بایدجوابگو باشه چیزی نمیگه ...بعدشماچرا؟ضمنا شما من هستیدنه ما،ظاهرا ارشادباعث بادکردن آدمها میشود.
در حاشیه