سهم اعتبارات تخصیص یافته ی استان از ۳درصد به ۳۰درصد افزایش یافته است

استاندار گیلان،سهم اعتبار تخصیص یافته ی استان گیلان را ۳۰درصد عنوان و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده سهم اعتبارات استان از ۳درصد به ۳۰درصد افزایش یافت.

سهم اعتبارات تخصیص یافته ی استان از ۳درصد به ۳۰درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندار گیلان در نخستین گفتگوی تلویزیونی خود با مردم که از شبکه باران پخش شد، سهم اعتبار تخصیص یافته ی استان گیلان را ۳۰درصد عنوان و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده سهم اعتبارات استان از ۳درصد به ۳۰درصد افزایش یافت.

نجفی، وفاق بخش های مختلف را ازمهم ترین عوامل توسعه در استان دانست وگفت:امروز این شرایط در کشور ایجاد شده است.

وی به استفاده از نخبگان وهمه ی ظرفیت ها وتوانمندی های استان اشاره کرد وافزود:بهره مندی از نخبگان ونخبه پروری وهمه ی کسانی که کار آمدی،تخصص وپاکدستی داشته باشند از وظایف ماست.

استاندار گیلان،گام نخست برای توسعه ی صادرات غیر نفتی را استفاده از آزاد راه و راه آهن عنوان کرد وافزود:۱۴تا ۱۵کیلومتر از بزرگراه قزوین رشت باقی مانده که با پیگیریها ی انجام شده وتامین اعتبار وعنایت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور،قرار داد ها بسته شده است واین پروژه اتمام خواهد یافت.

نجفی به  مشکل خشکسالی در استان  برای کشت برنج،اشاره کرد وگفت: احداث سدهای کوچک مخزنی ولاستیکی در دست اجراست، که آب سد منجیل را در بخش های پایین دستی نگه می دارند و این مشکل مرتفع  می شود وی افزود: سد شفارود تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

استاندار گیلان از تصویب ۸۵میلیارد تومان در بخش اعتبارات حوادث خبر داد واعلام کرد:۳۴ میلیارد تومان از این اعتبار را دریافت کردیم که در همین بخش استفاده وتوزیع می شود.

نجفی با بیان اینکه برای مشکل سیلاب وآبگرفتگی، کار ۲۵ کیلومتر لوله گذاری شروع شده است،گفت:این لوله گذاری با ۱۲میلیارد تومان اعتبار،طی ۶تا۹ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰میلیارد تومان برای استان های شمالی،در بخش زباله سوز اختصاص یافته بود،اعلام کرد:۲۵میلیارد تومان برای استان گیلان، از این اعتبار را توانستیم به جریان بیندازیم وبعد از مراحل زیست محیطی وکارشناسی اجرایی می شود.

استاندارگیلان به مشکلات متعدد کشاورزی در بخش های برنج،چای،زیتون ومرکبات وبادام زمینی  از جمله تامین امکانات وفرآورده های کشاورزی،مشکلات در تامین آب وکود،واردات بی رویه برنج،باقی مانده ۹میلیارد تومان بدهی چایکاران،آفت مگس زیتون  اشاره وبیان کرد:بحث هایی درمورد صندوق حمایت کشاورزان انجام شده که با راه اندازی آن مشکلات این بخش کمتر می شود.

نجفی به فقدان فرهنگ سرا در استان گیلان اشاره کرد وگفت:در زمینه ی تامین امکانات فرهنگی به جد تلاش می کنیم واین حق مردم گیلان است که از امکانات فرهنگی برخور دار باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه