به همت فعالان محیط زیستی لاهیجان؛

زنبیل جایگزین کیسه های پلاستیکی در لاهیجان شد+تصاویر

به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک تعدادی زنبیل از صنایع دستی بخش رودبنه بین شهروندان لاهیجان توزیع شد.

زنبیل جایگزین کیسه های پلاستیکی در لاهیجان شد+تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، در این برنامه که شامگاه امروز(دوشنبه۲۱ تیر)برگزار شد، جمعی از فعالان محیط زیستی در تشکل بوم بانان گیلان با همکاری اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان به شهروندانی که به کیسه های نایلونی نه گفتند، به رسم یادبود یک زنبیل خرید تجدید پذیر از تولیدات روستاییان گیلان به همراه تقدیر نامه اهداء کردند.

این برنامه با هدف آگاه سازی هر چه بیشتر شهروندان نسبت به مضرات استفاده از کیسه های نایلونی به دلیل زمان ماندگاری آن در طبیعت (از دویست تا پانصدسال سال) و تشویق به استفاده از کیسه های تجدید پذیر پارچه ای یا استفاده از زنبیل هایی که از دیرباز در فرهنگ گیلان زمین جایگاه ویژه ای داشتند، صورت گرفت.

۲۱ تیر ماه به عنوان روز ملی بدون نایلکس اهمیتی ویژه از جهت آگاهی بخشی دارد و مناسبتی قابل توجه برای اقدام شهروندان و دولتمردان برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی است. در همین راستا نقش تشکل های مردم نهاد برای فرهنگ سازی و آگاهی شهروندان بسیار کلیدی و حائز اهمیت خواهد بود.

روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۷) روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۹) روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۱) روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۲) روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۳) روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۵)روزجهانی بدون نایلکس در لاهیجان (۸)

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه