مسئول برگزاری آزمون های سراسری در دانشگاه گیلان خبر داد:

رقابت بیش از ۲۸ هزار گیلانی در کنکور سراسری ۹۵

مسئول برگزاری آزمون های سراسری در دانشگاه گیلان گفت: داوطلبان گیلانی آزمون سراسری سال ۹۵ همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر ماه امسال در رشت و ۱۲شهرستان استان گیلان با هم رقابت می کنند.

رقابت بیش از ۲۸ هزار گیلانی در کنکور سراسری ۹۵

به گزارش ۸دی، مسئول برگزاری آزمون های سراسری در دانشگاه گیلان با بیان این خبر گفت: داوطلبان گیلانی آزمون سراسری سال ۹۵ برای ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر ماه امسال در رشت و ۱۲شهرستان استان گیلان با هم به رقابت می کنند.
ارسلان دمیرچی افزود: از کل داوطلبان استان گیلان تعداد ۱۱هزار و ۸۸۶ نفر از شهرستان رشت و توابع آن هستند که ۷هزار و ۷۵۳نفر از این تعداد معادل ۲۲.۶۵ درصد زن و تعداد ۴هزار و ۱۳۳نفر معادل ۷۸.۳۴ درصد مرد هستند که حوزه امتحانی این داوطلبان در دانشکده های تابعه دانشگاه گیلان است.
وی خاطرنشان کرد: آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۴ تیر ماه، گروه آزمایشی هنر در عصر همان روز، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۵ تیر ماه و گروه آزمایشی زبان های خارجه در عصر همان روز برگزار می شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری تصریح کرد: داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را از صبح روز یکشنبه مورخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۵ از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.
دکتر دمیرچی افزود: باجه رفع نقص احتمالی کارت ورودی داوطلبان آزمون شهرستان رشت در پردیس دانشگاه گیلان واقع در خیابان ملت روبروی شهر بازی (پارک شهر) مستقر است و داوطلبان برای رفع نقص احتمالی باید قبلا به این محل مراجعه کنند.
وی یادآور شد: درهای ورودی حوزه های امتحانی صبح ها از ساعت ۷:۳۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری به عمل می آید و تبعات ناشی از تأخیر به عهده داوطلب است.
تعداد ۸۶۰هزار و ۱۰۹ نفر در کل کشور در در کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ با هم رقابت می کنند که ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر معادل ۵۹.۱۸ درصد این افراد زن و تعداد ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر معادل ۴۰.۸۲ درصد این تعداد مرد هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه