استاندار گیلان :

اداره کل پایانه‌های استان جدیت لازم را در چارچوب اقتصاد مقاومتی ندارد/ابزار امن برای صادرکنندگان مواد غذایی ایجاد نشده

استاندار گیلان گفت: اداره کل پایانه‌های استان جدیت لازم را در چارچوب اقتصاد مقاومتی ندارد و انتظار از آن بیشتر است.

اداره کل پایانه‌های استان جدیت لازم را در چارچوب اقتصاد مقاومتی ندارد/ابزار امن برای صادرکنندگان مواد غذایی ایجاد نشده

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان موافق انتقال نفت تهران به ملوان است ولی زیرمجموعه‌های او مخالف هستند.

وی با بیان اینکه آمار اداره بنادر و دریانوردی استان امیدوار کننده است اظهار کرد: اقدامات خوبی در اداره بنادر و دریانوردی گیلان انجام شده و باید تلاش شود این آثار رشد ادامه پیدا کند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه آمار واردات مهم است و اشتغال ایجاد می‌کند بیان کرد: ما به‌دنبال صادرات هستیم و خوشبختانه امسال صادرات استان با وجود مشکلات، وضعیت مناسبی دارد.

نجفی نقش منطقه آزاد انزلی را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: حضور رئیس جهانی فدراسیون شطرنج و آناتولی کارپوف قهرمان جهانی این رشته یک امتیاز بزرگ برای منطقه آزاد انزلی و استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف ما صادرات بیشتر است تأکید کرد: افزایش صادرات بسیار مهم است و همچنین از فرصت خوبی که در بخش ترانزیت وجود دارد باید استفاده کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کانتینری کالا تلاش شود مطرح کرد: اداره کل پایانه‌های استان جدیت لازم را در چارچوب اقتصاد مقاومتی ندارد و انتظار از آن بیشتر است.

نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش صادرات غیرنفتی با رشد ۱۷ درصدی مواجه شده است تأکید کرد: باید این رشد را افزیش دهیم و وظیفه ما تقویت صادرکننده برای بخش صادرات است.

وی با بیان اینکه آستارا فرصت صادرات و اشتغال را دارد اظهار کرد: باید قدر فرصت‌ها را بدانیم در حالی که از فرصت غیبت ترکیه به خوبی استفاده نشد.

نجفی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و وزراتخانه تکالیف ویژه‌ای در صادرات سبزی و میوه دارد بیان کرد: هنوز ابزار امن برای صادر کننده مواد غذایی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی را برای صادرات لبنیات و مواد غذایی پیدا کردیم عنوان کرد: در مبحث پرورش ماهی در قفس رشد خوبی داریم و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

استاندار گیلان با توجه به اینکه برنج ما امکان رقابت در صادرات را ندارد تصریح کرد: با توجه به قیمت موجود هنوز واردکننده هستیم و سیاست دولت در این راستا نیست.

نجفی با اعلام اینکه استان‌های گیلان و مازندران تولیدکننده برنج کشور هستند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمین برای کشاورزان، تولید برنج صرفه اقتصادی ندارد بنابراین  به‌دنبال افزایش کیفیت برنج هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه