رئیس سازمان مدیریت بحران در رامسر:

از هر ۴۵ حادثه غیرمترقبه در دنیا، ۳۶ حادثه در ایران اتفاق می‌افتد/ آموزش مدیریت بحران ضروری است

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: لایحه قانون جامع مدیریت بحران توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در انتظار مطرح شدن آن در مجلس هستیم.

از هر ۴۵ حادثه غیرمترقبه در دنیا، ۳۶ حادثه در ایران اتفاق می‌افتد/ آموزش مدیریت بحران ضروری است

به گزارش ۸دی، اسماعیل نجار امروز در حاشیه چهارمین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر در رودسر با اشاره به اینکه دولت لایحه بحران را تقدیم مجلس کرده است، اظهار کرد: لایحه پشتیبانی مسائل اطفای حریق و آتش‌نشانی نیز تقدیم دولت و مجلس شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه مذکور نیازهای مدیریت بحران لحاظ شده است، افزود: سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط مدیریت بحران کشور هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تصریح بر اینکه در انتظار مطرح شدن لایحه قانون جامع مدیریت بحران در صحن علنی مجلس هستیم، گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور، امیدواریم بتوانیم با خدمات مطلوب‌تری را ارائه دهیم.

وی درباره وقوع آتش‌سوزی‌ها در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان، خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه با نیروهای مسلح برای مهار آتش‌سوزی‌ها در استان‌های شمالی بالگرد در ۱۴ نقطه کشور مستقر شده و در صورت نیاز خدمات پس از بحران را ارائه می‌دهد.

نجار موضوع آموزش مدیریت بحران را امری ضروری دانست و یادآور شد: آموزش همگانی در زمینه بحران باید جدی گرفته شود.

وی رتبه ایران به لحاظ حوادث غیرمترقبه در آسیا را چهارم و در دنیا ششم عنوان کرد و متذکر شد: ایران کشوری حادثه‌خیز است و باید به موضوع آموزش‌ برای مقابله با بحران با جدیت پرداخته شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران از ۴۵ حادثه غیرمترقبه در دنیا، ۳۶ حادثه در ایران اتفاق می‌افتد که زلزله، سیل و… از جمله آن است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه