تاسیس مدارس علمیه درشهرهای فاقد حوزه/ افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به تاسیس مدارس علمیه در شهرهای فاقد حوزه، گفت: سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه استان به یک هزار و ۵۰۰ طلبه ارتقا می‌یابد.

تاسیس مدارس علمیه درشهرهای فاقد حوزه/ افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه‌ها

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به افتتاح مدرسه علمیه بین المللی امیرالمومنین(ع) در رشت اظهار کرد: با افتتاح این مدرسه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در دو پایه اول و هفتم به ترتیب ۵۰ و ۷۰ طلبه را پذیرش کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از تمام فازهای این مدرسه که امیدواریم به زودی تحقق یابد، این مدرسه بین المللی قابلیت پذیرش ۲ هزار طلبه را دارد.
حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: از این تعداد طلبه یک هزار و ۶۰۰ طلبه داخلی و۴۰۰ نفر نیز طلاب خارجی از ۲۰ کشور جهان هستند.
وی افزود: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ هم مقدمات اولیه برای پذیرش ۱۵۰ نفر از طلاب خارجی انجام شده که از ترم دوم(بهمن ماه جاری) در این مدرسه به تحصیل علوم دینی می‌پردازند.
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به تعداد کل طلبه‌های پذیرش شده در حوزه‌های علمیه سراسر استان، اظهار کرد: در کل استان یک هزار و ۱۰۰ طلبه در بخش برادران از پایه اول تا پایه دهم یعنی سطح ۱، سطح ۲ و سطح ۳ مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به عدم وجود مدرسه علمیه در برخی از شهرستان‌های استان، بیان کرد: ۱۴ مدرسه علمیه برادرن در سطح استان فعال است و درصدد هستیم تا مدارسی را در شهرهایی که فاقد مدرسه علمیه هستند تاسیس کنیم.

 

حجت الاسلام لاکانی افزود: این مدارس به زودی در شهرهای رودبار، رضوانشهر، صومعه سرا و سیاهکل تاسیس می‌شوند.

 

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه افزود: در سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه استان به یک هزار و ۵۰۰ طلبه ارتقا می‌یابد.
مدیرحوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه نیازمند پذیرش طلاب جدید در بخش‌های مختلف هستیم، اذعان کرد: باید این طلاب را جذب کنیم تا نیازهای ما را در بخش فرهنگی، دینی، مذهبی و قرآنی در استان مرتفع کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه