استاندار گیلان :

کشورهای موفق در آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ با موفقیت عمل می‌کنند/آمار مردم محرمانه است

استاندار گیلان اساس برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری را آمار دانست و گفت: کشورهای موفق در آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ با موفقیت عمل می‌کنند.

کشورهای موفق در آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ با موفقیت عمل می‌کنند/آمار مردم محرمانه است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در برضرورت اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد و افزود : کشور بدون برنامه هرگز توسعه پیدا نمی کند و تصمیم سازان براساس آمار و ارقام برای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی اساس برنامه‌ریزی، ساماندهی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری را آمار و داده دانست و خاطر نشان کرد: کشورهای موفق در آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها با موفقیت عمل می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در استان قطعاً آمارگیری موفقی را در پی‌خواهد داشت افزود : فرمانداران از ظرفیت بالای بخشداران و دهیاران در پیشبرد اهداف بویژه در سرشماری سال جاری بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر آموزش صحیح به آمارگیران گفت : در انتخاب مأموران سرشماری باید کمال دقت در نظر گرفته شود تا از انسان‌های مثبت در این فرآیند استفاده شود.

وی به نقش بالای مردم در آینده‌ی کشور اشاره و خاطر نشان کرد : مردم با آمار و ارقامی که به صورت صحیح و دقیق در اختیار مأموران سرشماری می‌گذارند نقشی تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌ها دارند.

 نجفی به مردم اطمینان خاطر داد که آمار ارائه شده آنان محرمانه است.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از برنامه‌های صدا و سیما و رسانه ها برای تبیین اهمیت آمار برای مردم تأکید کرد و افزود : صداو سیما دارای ظرفیت های بالای است که می توان برای امید و نشاط عموم از این رسانه بهره برد و در این زمینه مسئولان صداوسیما بایستی توجه  ویژه ای داشته باشند.

 نجفی در خصوص تبلیغات محیطی نیز گفت : شهرداری‌ها نیز مکلف هستند در انجام فرآیند تبلیغات سرشماری عمومی نفوس و مسکن با استفاده از همه‌ی امکانات همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر ۵ سال یکبار در کشور انجام می‌گیرد گفت : هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از تاریخ ۳ تا ۲۴ مهر ماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان به صورت میدانی با حضور مأموران سرشماری انجام می‌شود.

 نجفی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران خدمات سفر در تعطیلات عید فطر افزود : خوشبختانه عملکرد استان بویژه در بازگشت مسافران بسیار مطلوب بود و کمترین حادثه را در این بخش شاهد بودیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه