مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

آموزش و پرورش گهواره جامعه است/ تجلیل از معلم تجلیل از علم، دانش و سازندگی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار کرد: امیدواریم در تمامی کشور با یاری معلمان ایثارگر و پرتلاش، شاهد پیشرفت دانش آموزانی پویا و خلاق باشیم.

آموزش و پرورش گهواره جامعه است/ تجلیل از معلم تجلیل از علم، دانش و سازندگی است

به گزارش ۸دی، مهدی حاجتی در همایش «روزی به یاد دیروز» با بیان اینکه کسوت زیبای تعلیم و تربیت بر قامت معلمان دوخته شده است و معلمان پیشکسوتان ما هستند اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها نوعی تجدید خاطره است.

وی گفت: بسیاری از پیشکسوتان که در آن روزها با آوازه‌هایی ماندگار و شهرت‌هایی شنیدنی با قامتی استوار بودند اکنون با چهره‌های شکسته و قدی خمیده شایسته قدردانی و ستایش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه معلمان و پیشکسوتان، انسان‌هایی وارسته و طلایه‌داران تفکر دیرین انقلابی هستند خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از اتفاقاتی که امروزه در جامعه رقم می‌خورد در سایه این معلمان است.

حاجتی با بیان اینکه شخصیت‌هایی که در جامعه کنونی متفکر، خلاق و پویا هستند در سایه این معلمان پرورش یافته‌اند تصریح کرد: اکنون افرادی که در جامعه دارای مسئولیت هستند و کارهای بزرگ انجام می‌دهند، همه آن‌ها مدیون این پیشکسوتان هستند و همیشه باید از این عزیزان قدردانی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این افراد کسانی هستند که جوانی خود را در حوزه تعلیم و تربیت صرف کردند و انسان‌های شریف و وارسته‌ای را پرورش و تحویل جامعه دادند افزود: امیدواریم امروز بتوانیم با این همایش که به نام روزی به یاد دیروز است از این عزیزان قدردانی کنیم.

وی با مطرح کردن اینکه با توجه به آموزه‌های دینی و با استناد به قرآن کریم، احادیث،کلام بزرگان، فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان جایگاه تعلیم و تربیت را برای همگان تشریح کرد گفت: تجلیل از معلم تجلیل از علم، دانش و سازندگی است.

حاجتی با اشاره به اینکه کلید توسعه کشور در دست معلمان و این قبیل همایش‌ها ستایش از ارزش‌هاست خاطرنشان کرد: زمانی‌که مدیران ارشد یک کشور از معلمان خود تجلیل می‌کنند به این معنا و مفهوم است که از علم تجلیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه این نوع همایش‌ها و مراسم‌ها تجلیل از معلمانی است که جوانی خود را در راه تعلیم و تربیت به‌کار گرفته بودند تصریح کرد: آموزش و پرورش گهواره جامعه و برگزاری این نوع جلسات بازگشت به ارزش‌هاست.

وی با تشبیه کردن این کار به حلقه مفقوده که باید در رفتار ما جای گیرد و در حوزه مسئولان ارشد ما باشد بیان کرد: همه باید این حس را داشته باشند که معلم دارای جایگاه بالا و رفیعی است و این گفتار باید در رفتار ما تجلی پیدا کند و تجلیل را به فرهنگی که پشتوانه رفتار ما باشد تبدیل کنیم.

حاجتی گفت: در جلسات شورای آموزش و پرورش و به دستور استاندار هر مدیرکل دستگاه اجرایی در روز اول مهر در مدرسه‌ای که خود درس خوانده است زنگ شروع سال تحصیلی آن مدرسه را به صدا در می‌آورد تا یک قدردانی صورت پذیرد که این روش باید استمرار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه در گذشته با شرایطی بسیار سخت درس می‌خواندیم ولی این شرایط اکنون سهل و آسان شده است اظهار کرد: امیدواریم در تمامی کشور با یاری معلمان ایثارگر و پرتلاش، شاهد پیشرفت دانش آموزانی پویا و خلاق با ایده‌هایی نو باشیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه