توافقات پنهانی، خیانت به مردم؛

دشمن محرم؛ ملت نامحرم / بانک مرکزی بر سر چه چیزی معامله کرد؟!

ما می دانیم در برجام کارخانه ی اراک تعطیل شد و در اقدامی تاریخی در قلب راکتور اراک بتن ریخته شد و در مقابل نتوانستیم هیچ چیز برای کشور بگیریم. آقایان بانک مرکزی! در توافق با fatf چه چیز عاید دشمن می شود؟!

دشمن محرم؛ ملت نامحرم / بانک مرکزی بر سر چه چیزی معامله کرد؟!

به گزارش ۸دی، اجرای یک طرفه ی تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی، یک بار دیگر خوی استکباری آمریکا و همپیمانانش را در پیشگاه ملت ایران روشن کرد. اکنون مردم آگاهی بیشتری نسبت به پیچیدگی روابط با آمریکا دارند. آنها دیگر نمی پذیرند که مسئولان کشور با امتیاز دادن های بی مورد، پیش از آنکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند از سوی ملت ایران و از جیب مستضعفین جامعه برای کشور هزینه تراشی کنند.

با این وجود، بانک مرکزی بدون اطلاع‌رسانی عمومی و به صورت محرمانه، تعهدات سنگین و یکطرفه‌ای را برای خروج ایران از لیست کشورهای غیرهمکار کارگروه اقدام مالی (FATF) پذیرفته است و در این خصوص حاضر نیست مردم را در جریان تعهدات پذیرفته شده ی خود قرار دهد.

نکته ی مهم اینکه در هر نظام حکومتی، اسرار و مسائلی هست که برای حفظ منافع ملی باید محرمانه باقی بماند و اعلام و طرح علنی آن می‌تواند برای نظام و مردم آسیب‌های جدی در پی داشته باشد. امام خمینی (ره) در همین باره خطاب به مردم می‌فرمودند از مسائلی سؤال نکنید که اگر مسئولان محترم ناچار به بیان آن باشند، نظام و منافع آن با آسیب روبرو می‌شود. منظور حضرت ایشان این نیست که مردم نامحرمند، بلکه اینگونه مسائل اگر به صورت علنی مطرح شوند، در میدان دید چشم‌ها و شنود گوش‌های نامحرم دشمنان نیز قرار خواهند گرفت و درست به همین علت است که باید برای همیشه و یا در مقطعی از زمان، محرمانه و طبقه‌بندی شده باقی بمانند.

اما متن توافقات بین المللی کشور با سازمان های بین المللی که در طرف مقابل، چندین کشور مختلف وجود دارد نمی‌تواند از نوع مسائل و موضوعات یاد شده باشد و در فهرست مسائل ناگفتنی و محرمانه به شمار آید. زیرا این توافقات در حضور اعضای مختلف از این سازمان ها پذیرفته شده است بویژه اینکه طرف مقابل توافق ما درست همان دشمنانی هستند که ما تلاش می کنیم بخاطر وجود آنها و در جهت حفط منافع ملت خودمان برخی مسائل را محرمانه قرار دهیم.این کشورها اگر احساس کنند نفع ما در محرمانه بودن فلان نکته است، همان نکته را علنی خواهند کرد.
اما درباره ی توافق اخیر بانک مرکزی با کارگروه اقدام مالی نکته ی حایز اهمیت این است که طرف مقابل از توافق طرف ایرانی با این کارگروه در رسانه ها و نشست های عمومی به راحتی سخن می راند اما طرف ایرانی از بیان جزییات ماجرا شفاف سازی نمی کند.بنابراین مسئولان دولت باید به مردم و دلسوزان نظام حق بدهند که از آنها پرسیده شود؛ آیا متن توافقشان فقط برای مردم ایران محرمانه است؟ آیا دشمنان خونی ملت ایران حق دانستن متن توافقات با مسئولان ایرانی را دارند اما این حق از ملت ایران سلب شده است؟
بنابراین متن توافق بانک مرکزی با کارگروه اقدام مالی که به نظر می رسد از نوع یک توافق بد برای کشور باشدبه دلایلی که شرح آن گذشت نمی‌تواند برای ملت ایران محرمانه باقی بماند.مردم می دانند که این کارگروه که بانک مرکزی با آن به توافق رسیده است در واقع همان کشورهای ۵+۱ هستند و همان کارگروهی که در سال ۲۰۰۷ جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از تروریسم و کمک‌های مالی به گروه‌های مقاومت در فهرست کشورهایی قرار داده بود که نظام مالی بین‌الملل را تهدید می‌کنند! و به سایر کشورها درباره «ریسک بالا»ی معامله و برقراری روابط تجاری و یا سرمایه‌گذاری در ایران هشدار داده بود! در این گزارش کارگروه اقدام ویژه FATF توضیح داده بود که ایران و کره‌شمالی  دو کشوری هستند که بالاترین ریسک مالی و سرمایه‌گذاری در جهان را دارا می‌باشند.
مردم نیک می دانند کارگروه اقدام مالی (FATF) همان کارگروهی است که در نشست اول ۲۰۱۶ این سازمان که بعد از اجرای برجام برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای ایران را در کنار کره شمالی در لیست کشورهای غیرهمکار باقی گذاشت. این در حالیست که مقامات آمریکایی در چند ماه اخیر باقی ماندن در این لیست را به عنوان یکی از علل عدم گشایش در تحریم‌های بانکی ذکر می‌کردند.
در پایان اینکه،بانک مرکزی یک توافق پنهانی با همین «سازمان متخاصم در برابر ملت ایران» منعقد کرده است و متن توافق و اقداماتی که دولت براساس این توافق موظف به انجام آن‌ها می‌شود، را تنها برای ملت ایران مخفی نگه داشته است.

در خصوص محتوای این توافق نگرانی‌های جدی وجود دارد، به ویژه در این زمینه که دولت متعهد شده باشد در زمینه تروریسم با کشورهای غربی بر اساس تعاریف آن‌ها از تروریسم همکاری داشته باشد.

ما نگران این هستیم در نتیجه ی این توافق پنهان، کشورمان وارد یک بازی مانند برجام شود که نتیجه ی آن خسارت محض برای کشور از جیب ملت ایران باشد و در انتهای آن محور مقاومت که همه چشم و دلش با ایران است با مشکل مواجه شود و در انتها اطلاعات بانکی و تراکنش‌های بانکی مردم ما به دست بیگانگان بیافتد.

ما می دانیم در برجام کارخانه ی اراک تعطیل شد و در اقدامی تاریخی در قلب راکتور اراک بتن ریخته شد و در مقابل نتوانستیم هیچ چیز برای کشور بگیریم. آقایان بانک مرکزی! در توافق با fatf چه چیز عاید دشمن می شود؟! لطفا ما را روشن کنید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کیانی
ظاهرا دولت محترم در این یک سال باقی مانده قصد فروش کشور به غربی ها یا بستن قراردادهایی چون ترکمانچای و گلستان را دارد(البته به صورت محرمانه). دولت راستگویان که میگفتن همین بود؟!!
یک دلواپس برای ارزش های نظام
سلام...این حقیقتی است که عزیزان اصلاح طلب به دنبال آن میگردند.چشممان امروز بیناتر است فریاد های خاموش رهبری را قبل از برجام نشنیدیم امروز کتکش را خوردیم و با این مسائل رو شده کتکش را خواهیم خورد...قبل از هر ویرانی دیگر به ارزش های انقلاب برگردیم و گوش به فرمان و پشتیبان رهبری باشیم تا به ملت ما آسیبی نرسد.یاعلی مدد
در حاشیه