نشریه‌ی دانشجویی قلم "تفهیم اتهام" شد؛

احضار مدیر مسئول نشریه‌ی دانشجویی قلم به به کمیته‌ی ناظر بر نشریات

مدیر مسئول و سردبیر نشریه‌ی دانشجویی قلم، از سری نشریات مستقل دانشجویی دانشگاه فردوسی از سوی مسئولان ذیربط این دانشگاه تفهیم اتهام و به کمیته‌ی ناظر بر نشریات این دانشگاه احضار شد.

احضار مدیر مسئول نشریه‌ی دانشجویی قلم به به کمیته‌ی ناظر بر نشریات

به گزارش ۸دی، مدیر مسئول و سردبیر نشریه‌ی دانشجویی قلم، از سری نشریات مستقل دانشجویی دانشگاه فردوسی از سوی مسئولان ذیربط این دانشگاه تفهیم اتهام و به کمیته‌ی ناظر بر نشریات این دانشگاه احضار شد.

محمدسعید ابراهیمی، مدیر مسئول نشریه قلم در همین خصوص در گفتگو با ۸دی پیرامون خط مشی این نشریه دانشجویی اظهار داشت: نشریه قلم یک نشریه دانشجویی و با رویکرد معطوف به جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی است و در این مسیر از گفتن حرف متین و منطقی ولو خطرناک و پر هزینه ابایی ندارد.

وی افزود: بر این نکته تاکید می ورزم که این صراحت قلم به معنای خروج از محدوده‌ی ادب و انصاف نیست بلکه به معنای آن است که با لحاظ تبعات سو احتمالی و برخوردهای گازانبری که در این دولت متداول شده است، این نشریه از گفتن حرف حق، باز نمی ایستد و به تعبیر امیر المومنین(ع) بدون لکنت زبان لب به انتقاد از مسئولان و شخصیت های مستحق انتقاد می گشاید.

مدیر مسئول نشریه ی قلم با بیان اینکه بنده نه عقد اخوت با رجال سیاسی بسته ام و نه کدورت شخصی در میان است گفت: ما صرفا به رسالتی که ذات حق بر عهده مومنین گذارده است که در برابر شکم بارگی ستم گران و گرسنگی مظلومان، سکوت نکنند؛ می اندیشیم. و سعی بر آن داریم که قلممان را در این زمینه وقف نماییم چرا که «بشکنی ای قلم ای دست اگر/ پیچی از خدمت محرومان سر».

این فعال دانشجویی پیرامون عناوین ذکر شده اتهامی برای نشریه ی قلم اظهار کرد: اخیرا نامه ای به اتوماسیون اداری بنده ارسال شده است و به دلیل روند اتخاذ شده در نشریه و خصوصا انتقاد از جناب هاشمی رفسنجانی، بنده را به عناوین مجرمانه “توهین” و “تهمت” متهم نموده اند و حال آنکه در وهله‌ی اول بنده دانشجوی رشته حقوق در این دانشگاه هستم و در ثانی برای اطمینان خاطر از بار حقوقی مطالب، با اساتید حقوقی مشورت می کنم.

ابراهیمی تصریح کرد: امروز سیاسی کاری و رفتار های هیجانی جایگزین عنصر عدالت و انصاف گشته است و آقایان هر آنچه را که به مذاقشان خوش نیاید با عناوین دهان پر کنی همچون: تهمت، افترا، نشر اکاذیب، توهین و… تخطئه و محکوم می نمایند.

وی با بیان اینکه مطابق آئین نامه های مربوطه یک هفته فرصت برای پاسخ کتبی به این اتهامات دارد و در پاسخ به این سوال که آیا دفاعیات خود را آماده کرده اید اظهار کرد: همانطور که متذکر شدم جو حاکم بر این مجموعه، تحت تاثیر فضای سیاسی و احساسی قرار دارد و در چنین شرایطی تنظیم دفاعیه و اقداماتی از این قبیل مصداق بارز آب در هاون کوبیدن است چرا که رای کمیته از هم اکنون مشخص است. به تعبیری محکمه ای که حکم آن پیشاپیش معلوم است، محکمه نه، بلکه “مضحکه” است و بنده قصد آن ندارم که با حضور در این جلسه و به آب و آتش زدن برای اقناع حضار محترمی که رای و تصمیمشان، منصرف از توضیحات و دلائل بنده است، مضحکه و ملعبه ایشان گردم بنابراین در جلسه‌ی مزبور شرکت نخواهم کرد و به هر تصمیمی که این کمیته اتخاذ نماید، گردن نهاده و به فرایند های مصرح در قانون، هر چند سلیقه ای اجرا شده باشد تمکین می کنم.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه