حرکت لاک پشتی مسکن مهر در رودبار/ مستاجرین رودبار چشم انتظار صاحبخانه شدن

مسکن مهر بارقه امیدی در دل اجاره نشین های شهرستان ایجاد کرد که روزی طعم صاحبخانه بودن را خواهند چشید. اما آنچه را که از سال ۸۶ باقیمانده بناهای نیمه کاره‌ای از مسکن مهر شهرهای رودبار است.

حرکت لاک پشتی مسکن مهر در رودبار/ مستاجرین رودبار چشم انتظار صاحبخانه شدن

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیتون خبر، داشتن یک سرپناه یکی از ملزومات زندگی ما انسانها است، آمارها نشان می دهند حدود حدود ۵ میلیون خانوار فاقد مسکن یا مستاجر هستند. بخش مسکن در کشور و به دنبال آن در استانها و شهرستانها از جمله رودبار بدلیل مهاجرت گسترده از روستا به شهرها و سایر عوامل تاثیر گذار از جمله: وقوع زلزله ۳۱ خرداد سال ۶۹، عدم وجود اشتغال پایدار، امکانات راه و گاز و… در مناطق خورگام، عمارلو و رحمت آباد و بلوکات همواره پر تلاطم و نوسانگر بوده است.

با مطرح کردن طرح مسکن مهر بارقه امیدی در دل اجاره نشین های شهرستان ایجاد شد که روزی طعم صاحبخانه بودن را خواهند چشید. اما آنچه را که از سال ۸۶ یعنی زمان آغاز طرح مسکن مهر تا سال ۹۲ شاهد هستیم بناهای نیمه کاره‌ای از مسکن مهر شهرهای رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد و جیرنده است که چشم انتظار تصمیم دولت روحانی برای تکمیل این پروژه های نیمه کاره هستند.

تنی چند از شهروندان شهرستان رودبار در گفتگو با زیتون خبر به دغدغه‌ها و مشکلات خود از روند کند اجرای مسکن مهر می پردازند:

علی محمدی می گوید: به امید خانه‌دار شدن و رهایی از مسائل و مشکلات مستاجری عده‌ای کثیری از شهروندان رستم آباد در تعاونی مسکن مهر نام نویسی نمودند.

وی ادامه می دهد: از سال ۸۸ که کلنگ مسکن مهر این شهر به زمین زده شده است به کرار قول افتتاح مسکن مهر رستم آباد را در هفته دولت، دهه فجر و… شنیده ایم اما بعد از گذشت چهار سال ساختمانهای مسکن مهر شهر نیمه کاره اند.

mehr (1)

  • با وضعیت گرانی ها اجاره نشینی درد آور است

«حسین عزیزی» که از سال ۱۳۷۰ اجاره نشینی را آغاز کرده است، به خبرنگار ما می گوید: احداث خانه‌های مسکن مهر را در کاهش اجاره بها است اما روند کند آن از مشکلات اجاره نشینی درد آوردتر است.

وی ادامه می دهد: در این سالها تنها به امید صاحبخانه شدن دلخوش کرده بودیم اما وعده های بی نتیجه بیش از پیش آزارمان می دهد.

این شهروند با اشاره به گرانی مصالح ساختمانی خاطرنشان می کند: زمین، مصالح ساختمانی که روز به روز رو به افزایش است امید صاحب خانه شدن را حتی برای سالهای دور از آدم می گیرد.

mehr (3)

  •  امکانات زیر بنایی در مسکن مهر رستم آباد فراهم نیست

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر رستم آباد چندی پیش در گفتگو با زیتون خبر می گوید: مسکن مهر شهر رستم آباد با تاسیس شرکت تعاونی مسکن مهر شهر رستم آباد در سال ۱۳۸۶ کلید خورده ۹۰۰ نفر از سال ۸۶ تا سال ۸۹ در نام نویسی اولیه این تعاونی ثبت نام نموده است.

یوسف فعال با بیان اینکه مسکن مهر رستم آباد قریب به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: گازرسانی نشدن، مشکلات برق و تلفن، نبود تصفیه خانه، خراجی جاده دسترسی را از جمله مشکلات پروژه مسکن مهر رستم آباد است.

وی، متذکر شد: فراهم نبودن امکانات زیر بنایی سبب شده تا قریب ۱۳۰ واحد آماده افتتاح مسکن مهر رستم آباد نیز بلاتکلیف باشند.

  • بزرگترین پروژه مسکن مهر در منجیل هم بر خلاف اسمش روند کندی دارد

این گزارش ادامه می دهد: مسکن مهر شهر منجیل نیز زمینی به وسعت ۱۷ هکتار برای احداث یک هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و ساختمان های نیمه کاره این پروژه نیز در حاشیه آزاد راه رشت – قزوین خودنمایی می کنند.

مسکن مهر یک هزار واحدی منجیل از بزرگترین پروژه‌های مسکن مهر به شمار می آید اما برخلاف اسمش روند کندی دارد.

یکی از شهروندان منجیل از اجاره بهای بالای این شهر گلایه می کند و می گوید: نبود نظارت کافی و بافی برای تعیین اجاره بها سبب شده تا بسیاری از صاحب خانه های کرایه های دلخواه را از اجاره نشین ها دریافت کنند.

علی غلامی تصریح کرد: روند کند اجرای مسکن مهر منجیل نیز سبب شده تا اجاره نشین ها با مشکلات دو چندانی روبرو باشند چرا که هم باید آورده اولیه مسکن مهر و هم اجاره‌های سنگین را پرداخت کنند.

mehr (2)

  • وعده هایی که به امروز و فردا محول شد

پروژه ی مسکن مهر رودبار نیز که قرار بود در دهه فجر سال گذشته افتتاح شود، اما بربلندای شهر رودبار نیمه کاره باقیمانده است.

 یکی از شهروندان رودبار، که قریب ۱۰ سال اجاره نشینی را تجربه کرده است، می گوید: وعده های افتتاح خانه های مسکن مهر آنقدر به امروز و فردا محول شد تا دوره دولت نهم و دهم به اتمام رسید و خانه ها نیمه تمام ماندند.

علی رضایی، پیگیری مسئولان را برای اتمام پروژه مسکن مهر خواستار شد و گفت: با توجه به گرانی ها و اجاره بهای بالا فشار سنگین اقتصادی بر روی مردم است.

 مسکن مهر جیرنده هم به عنوان تنها مصوبه دولت احمدی نژاد در شهر جیرنده مرکز بخش محروم و دور افتاده عمارلو بود که اخیرا استارت کار این پروژه کلید خورده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه