استاد خسروپناه معرفی کرد؛

محقق اهل تسنن هندی که عمر خود را وقف نشر فضایل امام علی (ع) کرد + عکس

خسرو قاسم، پس از یک ماجرای جالب در زندگی اش، با تقویت زبان عربی و اردو به نوشتن و تصحیح و تحقیق و نشر فضایل اهل بیت (ع) می پردازد و تاکنون بیش از صد کتاب در این زمینه منتشر کرده است.

محقق اهل تسنن هندی که عمر خود را وقف نشر فضایل امام علی (ع) کرد + عکس

به گزارش ۸دی، استاد حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروبناه ضمن یادداشتی کوتاه؛ یک محقق اهل سنت حنفی مذهب اهل هندوستان را که عمر را وقف نشر فضایل امام علی (ع)  کرده است را معرفی کرد:

محقق و محب اهل بیت (ع)، آقای خسرو قاسم یکی از پژوهشگران اهل سنت مذهب حنفی است که در خانواده‌ی اهل سنت حنفی مذهب و در هند به دنیا آمد. ایشان دوازده سال پیش کتابی از یک وهابی پاکستانی را مطالعه می کند که محتوای آن نفی مناقب امیرالمؤمنین (ع) بود. وی با ناراحتی به خواب می رود و خواب حضرت ختمی مرتبت (ص) را می‌بیند که بر دیواری تکیه داده و امیرالمؤمنین (ع) با جراحت هایی بر بدن کنار آن حضرت هستند. نبی گرامی اسلام مرهمی به آقای خسرو می دهد تا بر بدن امام علی مرهم زند. خواب خود را برای مولانا جمیل قادری تعریف می کند و به او درباره ی این خواب می گوید شما باید عمرت را وقف بیان فضایل اهل بیت علیهم السلام کنید.

خسرو قاسم، پس از این، با تقویت زبان عربی و اردو به نوشتن و تصحیح و تحقیق و نشر فضایل اهل بیت (ع) می پردازد و تاکنون بیش از صد کتاب منتشر کرده است. ایشان روزی تصمیم می گیرند تا کتاب معارج العلی فی مناقب المرتضی را منتشر کنند. لذا به مشهد الرضا می رود و نسخه‌ی کتاب را با توسل از کتابخانه‌ی آستان قدس رضوی دریافت می کند و منتشر می کند. وی هر سال به ایران آمده و به زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) می رود.

امروز توفیق یار ما بود تا ایشان را زیارت کردیم و برخی از آثارش را به بنده هدیه داد. وی می گفت در ایام شهادت امام علی (ع) در رمضان المبارک امسال خواب حضرت را می بیند که سه قرص نان به او می دهد.

خسرو تاکنون بیش از ۱۰۰ جلد کتاب تصحیح و تحقیق و تالیف به زبان اردو و عربی منتشر کرده است.

11

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه