رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

نوسازی ۵۰ واحد صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهسازی و نوسازی ۵۰ واحد صنعتی در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی امسال در این استان خبر داد.

نوسازی ۵۰ واحد صنعتی در گیلان

به گزارش ۸دی، علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی صنایع یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان در سال ۹۵ است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از صنایع کشور نیاز به بهسازی و نوسازی دارد و امسال در گیلان تعداد ۵۰ واحد صنعتی برای بهسازی مشخص شده است.

وی، بهسازی و نوسازی هر کدام از واحدهای صنعتی مذکور را نیازمند ۲ میلیارد تومان تسهیلات عنوان کرد و افزود: بهسازی و نوسازی صنایع در راستای کاهش تلفات انرژی، بهره‌وری تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف انرژی با جایگزین کردن سیستم‌های تولید همزمان برق، حرارت و برودت از برنامه‌های این سازمان در سال جاری است، تصریح کرد: روش مذکور در صنایع بزرگ کشور آغاز شده و پنج واحد صنعتی بزرگ استان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

منتظری، اجرای طرح مذکور را به منظور کاهش مصرف آب و انرژی در واحدهای مذکور خواند و بیان کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

وی در ادامه بر پشتیبانی از شرکت‌های پخش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به منظور تجمیع شرکت‌ها و احداث انبار و سردخانه مکانیزه در گیلان تأکید کرد و گفت: طرح مذکور در استان تهیه و اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه محلی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت برای تجمیع شرکت‌های پخش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: امسال در فاز نخست ۵۰ واحد به شهرک مذکور منتقل می‌شوند.

منتظری اعتبار مورد نیاز برای انتقال ۵۰ شرکت پخش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گیلان به شهرک صنعتی سفیدرود رشت را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: هر کدام از واحدها برای انتقال ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارند و این امر با همکاری انجمن شرکت‌های پخش استان در حال انجام است.

وی، خواستار حمایت بانک‌های عامل گیلان در انتقال شرکت‌های پخش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان به شهرک صنعتی سفیدرود رشت شد و اظهار کرد: امسال پروژه انتقال شرکت‌های مذکور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه