واردات حجم زیادی از بادام های چینی و عراقی به آستانه اشرفیه!!!

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: با توسعه صنعت بادام زمینی ۲۵ درصد اشتغال این منطقه رفع خواهد شد. سالانه حجم زیادی از بادام های چینی و عراقی وارد این شهرستان می شود و به نام آستانه به فروش می رسد که باید این مهم ساماندهی شود.

واردات حجم زیادی از بادام های چینی و عراقی به آستانه اشرفیه!!!

به گزارش ۸دی نیوز، محمد حسین قربانی عصر دوشنبه در جمع مسئولان آستانه اشرفیه اظهار کرد: با رونق صنایع بسته بندی و تبدیلی می توان تحولات اساسی در بخش اشتغال شهرستان ایجاد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ۹۵ درصد بادام زمینی کشور در آستانه تولید می شود،افزود: سالانه حجم زیادی از بادام های چینی و عراقی وارد این شهرستان  می شود و به نام  آستانه به فروش می رسد که باید این مهم ساماندهی شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت:  پارسال ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی آستانه اختصاص یافت که از حیث جذب بین شهرستان های استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: درصدی زیادی از این  اعتبار به بحث فناوری، بسته بندی و فرآوری  بادام زمینی سرمایه گذاری شد.

قربانی  اظهار کرد: متاسفانه در اثر بارش برف سنگین در سال های ۸۶ و ۸۳  خسارت زیادی به شبکه برق آستانه اشرفیه وارد شد و تاکنون نیز این خسارت ها  جبران نشده است.

وی اذعان کرد: در چند ماهه اخیر  ۲٫۵ میلیارد تومان برای ترمیم شبکه برق تامین شده است اما به دلیل خسارت ها گسترده نیازمند اعتبارات بیشتری است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حال حاضر ۱۱ روستایی این شهرستان از داشتن نعمت آب سالم و بهداشتی محروم هستند این در حالیکه منابع آبی فراوانی در منطقه وجود دارد./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه