پرداخت‌های نجومی به آموزش و پرورش رسید/

پول معلمان ایرانی سر از جیب هیئت مدیره «صندوق ذخیره فرهنگیان» در آورد/ پاداش های نجومی مدیران صندوقی که برای رفاه فرهنگیان تأسیس شده بود

درحالی که معلمان زیادی برای دریافت وام های دو میلیونی در صف انتظار صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، اعضای این صندوق صدها میلیون تومان پاداش از این صندوق دریافت کرده اند.

پول معلمان ایرانی سر از جیب هیئت مدیره «صندوق ذخیره فرهنگیان» در آورد/ پاداش های نجومی مدیران صندوقی که برای رفاه فرهنگیان تأسیس شده بود

به گزارش ۸دی، بعد از افشای فیش های چند ده و چند صد میلیونی برخی از مدیران و مسئولان بانک ها و بیمه ها،‌اخباری مبنی بر وام ها و پاداش های چند ده میلیونی برخی از مسئولین در وزارت خانه ها نیز منتشر شد.

 

اگرچه جهانگیری به عنوان معاون اول روحانی دستور پیگیری و رسیدگی به وضعیت حقوق‌های چند ده میلیونی را داد اما برخی از مدیران هنوز از سمت های خوداستعفا نداده و حاضر به بازگرداندن حقوقهای چند صد میلیونی خود به بیت المال نیستند.

 

روحانی هم که تا کنون از فسادهای دولت قبلی صحبت کرده بود در واکنش به این موضوع در دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب، با اشاره به موضوع پرداخت های نامتعارف برخی مدیران، گفت که «اگر در یک جایی فرد و یا افرادی، حقوق بالاتری برداشت کردند، آن را به عنوان یک مسأله ملی در جامعه تبدیل نکنیم.»

 

اما این مسئله با رونمای از فیش حقوقی برخی دیگر از مدیران بسیار گسترده تر شد و بنا بر اخبار مختلف کارمندان وزارتخانه ها نیز از این پاداش و مزایا بهره مند شده اند.

 

روز گذشته ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزیر آموزش و پرورش از پرداخت پاداش های چند صد میلیون تومانی به اعضای هفت نفره هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: با تصمیم هیئت مدیره این صندوق، پاداش های چند صد میلیون تومانی به اعضای هیئت مدیره مصوب شده است.

 

صندوق ذخیره فرهنگیان در اواخر سال ١٣٧٣ برای ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان تأسیس و این طرح در نهایت در هفتم خردادماه ۱۳۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا با فعالیت‌های اقتصادی بتواند کمکی بر معیشت فرهنگیان باشد و در حال حاضر یک میلیون نفر از فرهنگیان عضو این صندوق هستند.

 

این صندوق از حقوق های ماهیانه فرهنگیان پر شده و در حالی که برخی از فرهنگیان برای دریافت یک وام ۲ میلیونی باید چند سال در نوبت بمانند مسئولان آن تنها پاداش های هایشان ]چند صد میلیون تومان می شود.

 

پیش از این نیز به دنبال اخبار این چنینی، طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با امضای چند تن از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه تحویل داده شده است تا نسبت به وضعیت پاداش های میلیونی این صندوق بررسی هایی صورت بگیرد.

 

سحرخیز که هم اکنون در کسوت مشاور کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشغول به کار است در همین رابطه خاطرنشان کرد: حقوق معاونین وزیر نیز از ماهیانه دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان در دولت قبل، به حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر معاون افزایش یافته و البته برخی خبرها حکایت از دریافتی ۱۸ میلیون تومانی توسط دو نفر از مسئولان مهم این وزارتخانه دارد.

 

وی در گفتگو باخبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص این پاداش ها و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان این پاداش چقدر بوده است گفت: بنده می دانم پاداش ها میلیونی است اما پیش از این رقم هفتصد میلیون تومان را در خصوص این پاداش ها شنیده‌ام.

 

دریافت پاداش چند صد میلیونی از سوی هیئت مدیره «صندوق ذخیره فرهنگیان» در سال گذشته در حالی است که معلمان این روزها به خاطر مشکلات معیشتی خود بارها نسبت به میزان پرداختی های آموزش و پرورش اعتراض‌هایی داشته اند.

 

به طور ماهانه ۵ تا ۷ درصد حقوق فرهنگیان وارد این صندوق می شود اما کمتر افرادی هستند که موفق به دریافت وام از این صندوق شده باشند و تا کنون این صندوق خدمات دیگری به جز ارائه وام ۲ میلیونی به برخی از کارمندان آموزش و پرورش نداشته است.

 

البته تلاش های خبرنگار دانا برای دریافت توضیحات از مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان در این رابطه بدون نتیجه بود ولی شبکه اطلاع رسانی راه دانا آمادگی دارد تا توضیحات اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را در مورد دلایل دریافت پاداش چند صد میلیونی دریافت و به اطلاع مخاطبان برساند.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه