مدیرکل سابق استانداری گیلان:

فقر در گیلان به حدی رسیده است که جوانان متاهل بیکار، خواهان دریافت زکات فطریه شده اند!

مدیرکل سابق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان گفت: برخی از جوانان متاهل تحصیل کرده بیکار دنبال گرفتن فطریه هستند و تلاش می کند از هر روزنه ای هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

فقر در گیلان به حدی رسیده است که جوانان متاهل بیکار، خواهان دریافت زکات فطریه شده اند!

به گزارش ۸دی، عزیز پورعزیزی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی “درگیلان” با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: بخشی از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین استان رو به رشد است. خیلی از مردمان این مناطق به دلیل نداشتن شغل و درآمد در شرایط سخت زندگی می کنند.

مدیرکل سابق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: برای گواه این موضوع به بقالی ها و سوپرمارکتهای محله های فقیر نشین بروید و از مغازه دارها بخواهید دفتر بدهی های مشتریان را به شما نشان دهند؛ بدون شک زنان بیوه و فقیرانی خواهید یافت که اجناس و مایحتاج شان را بصورت نسیه میخرند و صبرمی کنند تا یارانه هایشان را دریافت کنند و یا از اینکه از جایی به آنان کمک برسد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شاید احساس شود حجم بدهی های آنان بسیار کم خواهد بود ولی برای آنان بار سنگینی در زندگیشان هست، گفت: برخی از جوانان متاهل تحصیل کرده بیکار دنبال گرفتن فطریه هستند و تلاش می کند از هر روزنه ای هزینه های زندگی خود را تامین کنند. برای ریشه کنی فقر در بعد فردی بایستی تمام افراد جامعه مصمم به ریشه کنی ان باشند و در بعد اجتماعی وظیفه دولت به عنوان زمامدار اسلامی که تمام سعی خود را در جهت توزیع عادلانه ثروت احتمام ورزد.

پورعزیزی با تاکید بر اینکه مسئولین می توانند نقش محوری در مبازره با فقر داشته باشند، ابراز نمود: برای مبارزه با فقر و محرومیت و نابرابری باید از دو راهبرد استفاده شود یکی بهبود محیط کسب و کار و فراهم ساختن زمینه های سرمایه گذاری خصوصی و رشد اقتصادی و دیگری توانمند سازی فقرا.

وی در پایان با اشاره به اینکه فقر در روستاها بیشتر از شهرهاست، اذعان داشت: قریب به اتفاق کسانی که در روستاها زندگی می کنند فقیرند. شایسته است مسئولین ادارات درهای دفترشان را برای مراجعات افراد محروم و فقیر جامعه باز بگذارند و درد دل های این جماعت عزیز را بشنوند و یا برای حل مشکلاتشان به مناطق سکونت شان بروند. آنقدر دیدارها را سخت نگیرید مردم ولی نعمت این نظام و انقلاب هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه