معاون "سیاسی" استاندار گیلان خواستار شد

حضور بانوان در مسابقات والیبال مردان/ تغییر نگرش در مسائل اجتماعی گیلان (سختگیری فرهنگی – محدودیت موسیقی) در تعطیلات

معاون سیاسی استاندار گیلان گفت: با حفظ تمام ارزش‌ها و عرف‌ها نیاز به تغییر نگرش در مسائل اجتماعی در مقطع تعطیلات در گیلان داریم.

حضور بانوان در مسابقات والیبال مردان/ تغییر نگرش در مسائل اجتماعی گیلان (سختگیری فرهنگی – محدودیت موسیقی) در تعطیلات

به گزارش ۸دی، محمد احمدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی سفر گیلان با اشاره به تشکیل جلسه شورای اجتماعی در وزارت کشور اظهار کرد: نماینده تمام سازمان‌ها در شورای مذکور حضور داشتند و از گیلان در ایجاد مسائل اجتماعی در نوروز امسال و تابستان سال گذشته قدردانی شده است.

وی به اوج حضور مسافران از سه‌شنبه هفته جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: سه موضوع نشاط اجتماعی، گردشگری خانوادگی و مسائل اقتصادی برای استان‌های گردشگرپذیر مبنای فعالیت‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه برای استقبال از گردشگران با تجربه سال‌های گذشته تقسیم کار شده است، تصریح کرد: موضوع جاده و مسیر در سفر حائز اهمیت است ضمن اینکه اسکان و تامین نیاز مسافران در شهرها از مسائل مهم محسوب می‌شود.

*پیش‌بینی ورود ۲ میلیون مسافر به گیلان

احمدی‌پور به وجود ۲۸۰ کیلومتر ساحل در گیلان اشاره کرد و گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده پنج روز تعطیلی در پیش داریم و پیش‌بینی می‌شود یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تا دو میلیون مسافر وارد استان شوند.

وی با اشاره به گزارش شورای اجتماعی کشور خدمت مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی کشور ارتقاء پیدا کرده است و به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به تفویض اختیارات ویژه شورای اجتماعی کشور به استانداران اشاره کرد و یادآور شد: تفویض اختیارات با هدف ایجاد رضایتمندی در بخش‌های مختلف از جمله سفر انجام شده است.

احمدی‌پور خواستار تغییر نگرش‌ها در مسائل اجتماعی با حفظ تمام ارزش‌ها، اعتقادها، رسم‌ها و عرف در جامعه در برخی از مقاطع زمانی در گیلان شد و تصریح کرد: در مدت چهار روز، دو میلیون مسافر وارد استان می‌شوند و دستگاه‌های متولی اجتماعی، فرهنگی و هنری باید در خود تغییر نگرش ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر در مواقعی از سال سخت‌گیری‌هایی در بخش‌های فرهنگی هنری داریم در مقطع تعطیلی مذکور باید شرایط نشاط اجتماعی مطلوب را در چارچوب اعتقادی فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه اگر در مورد موسیقی محدودیت‌هایی در مقاطعی از زمان ایجاد می‌کنیم در این موارد بخشی از کار باید مطابق با آنچه در شبکه‌های رسمی کشور وجود دارد، باشد.

*حضور بانوان در مسابقات والیبال مردان گیلان

احمدی‌پور با اشاره به اینکه در برخی از مواقع تغییر نگرش‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد، اظهار کرد: در شب‌های گذشته در مسابقات والیبال اجازه حضور خانم‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی دو شب گذشته این بوده است، میزان نوع رفتار جوانان در سالن‌ها بهتر از مواقعی است که خانم‌ها حضور نداشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان اضافه کرد: در ایام تعطیل با توجه به ورود دو میلیون گردشگر به گیلان نیاز است توجه ویژه‌ای به شکل مثبت با اهداف اجتماعی در راستای ارزش‌های اسلامی داشته باشیم.

احمدی‌پور با تأکید بر آماده کردن طرح‌های دریای گیلان در دو روز آینده خاطرنشان کرد: هجوم اصلی مسافران به طرح‌های دریا است و شهرداران و فرمانداران باید نقص این طرح‌ها را برطرف کنند.

وی به وجود گلوگاه در ورودی شهر منجیل اشاره کرد و گفت: وجود ایست و بازرسی موجب رسوب مسافر در ورودی گیلان می‌شود و در این مورد باید بازنگری داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به نارضایتی در کنترل قیمت‌ها در سال گذشته تصریح کرد: باز بودن مساجد و بقاع متبرکه به صورت ۲۴ ساعته از موضوع‌های مهم در استان است و در مجموع شرایط برای ورود مسافران به گیلان مهیا است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدی
احمدی جان اگر میزان نوع رفتار جوانان در سالن‌ها با حضور خانمها بهتر از مواقعی است که خانم‌ها حضور نداشتند. حضور خانمها را در محل کار مدیران ستادی و .... استانداری و ادارات و سازمانها به عنوان منشی و.... پررنگ کنید تا رفتار مدیران و..... هم با مراجعین بهتر شود
ناشناس
میشه خانواده خودشونم بیارن ورزشگاه تا جوانان با احساس اونارو ببینن؟!
ناشناس در پاسخ به
چرا نمیشه؟
در حاشیه